updater hver time

Tags:    javascript

<< < 12 > >>
Hejsa derude.

Jeg står simpelthen og mangler et script som gør følgende.

Hver time opdatere den hver enkelts brugers liv med minus 2

dvs, hver time skal hver enkelt bruger i mysql'en have minusset sit liv med 2, det skal fungere på den måde at den selv gør det og man ikke behøver at være online eller på nogen måde gøre det manuelt det hele skal foregå per automatic.

Mvh. K

14 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Nårh, så det er for hver time for hver enkelt bruger?

Jeg forstår ikke hvorfor mit problem ikke er løsningen. Hvis min funktion bliver kaldt i en browser og scriptet kan se at det er 6 timer siden den sidst er kaldt, jamen så bliver livet trukket fra i forhold til de sidste timer. Altså hvis der bliver trukket et liv fra i hver time, så trækker scriptet 6 fra hvis der er gået seks timer. Når der ingen der er på siden, så er der ingen der har brug for dataen, vigtigst af alt, der er ingen der kan se siden. Lige så snart funktionen bliver kaldt fordi siden bliver kaldt så går funktionen igang med at arbejde og regne ud.

ja hver X antal time"r" skal brugerne - X antal liv

Martin Slot, jah, smart nok men Cronjobs.de eller be som bare laver et besøg sænker lidt i ens kode tid ^^,. men det er helt klart smart måde at gøre det på.

Btw, ang point så giver jeg dem lige ud her når jeg er færdig siden.

jeg tilmelder først og ordner det med cronjobs senere henne i processen.

Indlæg senest redigeret d. 01.02.2008 22:22 af Bruger #8715
Jeg ville nok også bruge det trick med at have en tabel hvor der står hvornår scriptet sidst er blevet kørt.
Så er det en ret simpel if-sætning der bestemmer om scriptet skal kører eller ej.. Nok bare ikke Javascript du skal gøre det i, men noget server-side som ASP eller PHP :)

<< < 12 > >>
t