Excel / Oo i PHP

Tags:    php

Hej

Hvordan kan man redigere excel eller Oo calc filer i PHP.
skal bruge dette til at lave en faktura , som skal fungere online.. men har ikke fundet en måde at indtaste data uden at den udskriver text boxen fra formen med...

8 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hurtig søgning på den kære Google:
http://www.codeplex.com/PHPExcel

Prøv at kigge på det hvis du er interesseret i at lave det til OpenXML (.xlsx), som er det format Excel 2007 benytter sig af.

nu er det meningen man skal kunne skrive noget data i felterne så det bliver overskugeligt.

skal bruges til en faktura som kunden skal have i løbet af ca 10sec ... altser mens han står der.

så det kan ikke rigtig bruges...

Det kan det sagtens. Jeg havde da ikke tänkt mig at brugeren selv skulle sidde og skrive kommaer. Pointen er bare, at filen skal se sådan ud i kildeform, og så kan du jo sagtens selv lave et interface med felter og dets lige, der sätter tingene logisk ind - og så klarer PHP'en at sätte det kommaseperet op og returnere den färdige fil.

Ken Christensen - Dne du linkede kunne jeg ikke få til at virke på min webserver /hostet af one.com/

well, du kan bare gemme filerne med hver enkelt felt kommaseperet. Simpelt, men det virker (har selv prøvet det).

altså
Fold kodeboks ind/udKode 

Muligvis er syntaksen ikke helt korrekt, men det burde starte dig på vej. Så kan du gemme filen med fopen, fputs osv. som blabla.xls , hvorefter filen kan åbnes i Excel og Oo Calc.

nu er det meningen man skal kunne skrive noget data i felterne så det bliver overskugeligt.

skal bruges til en faktura som kunden skal have i løbet af ca 10sec ... altser mens han står der.

så det kan ikke rigtig bruges...

Hey Kim,
bruger de PHP 5.2 og har du php_zip enabled?

Disse ting skal bruges for at det virker, da OpenXML dokumenter er zipped og PHPExcel benytter sig af PHP 5.2 only klasser/funktioner.

http://en.wikipedia.org/wiki/OpenDocument

Er formatet der benyttes i OpenOffice Calc. Det er plain-text XML, og kan derfor nemt skrives af PHP.

t