Udtræk fra SQL fejler

Tags:    asp.net

Hej alle,

Jeg står lidt med et problem, som jeg ikke umiddelbart kan greje. Efter mange søgninger på nettet, og et kig på MSDN, lader det til at jeg gør alt efter bogen - uden at opnå det ønskede resultat.

Jeg har noget data jeg henter fra en database og ud i en SqlDataReader. Der ligger udelukkende én række og ét felt i denne, og jeg ved at dette felt indeholder den korrekte værdi (i debugmode har jeg siddet og undersøgt objektet).

Nu skal jeg så have hentet denne værdi ud i en String - ligegyldigt hvilken datatype det er som i databasen (i mit testtilfælde er SqlDataType = datetime).

Følgende kode burde virke ifølge utallige hjemmesider:

Fold kodeboks ind/udKode 

Men returnValue er altid tom (returnValue = ""). Altid.

En anden variant, som jo egentlig gør lidt af det samme giver samme resultat.

Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg er desperat efter en løsning - håber nogen kan hjælpe :)

7 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du har glemt at kalde Read() på din SqlDataReader. Du skal kalde Read() for at gå en række frem. Som udgangspunkt starter den før første række.

Så følgende virker:

Fold kodeboks ind/udKode 

Er du sikker på at din server understøtter begge ting?

Lad mig se al koden i din metode - dvs. den hvor du laver readeren osv.

Lige på forhånd, ved jeg udmærket at det ikke er godt at gøre som jeg gør med SQL-sætningen her -- dvs. at indsætte en variabel værdi direkte i koden, men jeg har ikke lige fundet nogen bedre måde at gøre netop det på - endnu da.

Fold kodeboks ind/udKode 

For lige at se objektet under debug: http://img509.imageshack.us/img509/4021/kode1co7.jpg

Jeg undskylder i tilfælde af slamkode :)

Indlæg senest redigeret d. 28.01.2008 22:18 af Bruger #7506
Jeg skal lige være lidt sikker på hvad du mener med "understøtter begge ting" -- lidt mere specifikt?

Den ene ting må vel være SQL -- som virker i bedste henseende i alle andre hensigter, og som jo egentlig også fungerer i denne henseende (som det ses af billedet henter den jo rent faktisk noget ud af databasen).

Lige i denne henseende har jeg testet lokalt i udviklingsmiljøet (den indbyggede webserver i WVD08). SQL Serveren er pt. (bliver ændret i den kommende tid) en SQL Server 2005 Express, som kører på en Windows 2003 Server.

Indlæg senest redigeret d. 29.01.2008 07:53 af Bruger #7506
[nevermind: mit spørgsmål blev besvaret da jeg kiggede på dit billede]

Indlæg senest redigeret d. 29.01.2008 08:08 af Bruger #4522
Gud ja - det har du ret i. Pinligt :\
Jeg beklager pinligheden -- og uddeler point. Tak for hjælpen :)

t