Find højeste nummer fra 2 tabeller

Tags:    php

Hey udviklere..

Sidder med et lille problem, jeg vil gerne finde ud af hvor aktive mine brugere er, de kan lave 'indlæg' og 'kommentarer', og jeg vil gerne finde ud af hvem der har lavet flest i kategorierne, kombineret.

Det er ikke muligt at ligge kategorierne i samme tabel.

Nogen der kan hjælpe? Spørg hvis der er brug for mere information :)

9 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
kan du ikke lige poste et struktur dump for de 2 pågældene tabeller. eks.
Fold kodeboks ind/udKode 

skal se om det kan gøres på en smart måde..
for som det ser ud nu ved jeg ikk hvordan det skal gøres ved ikke hvilke data man har at arbejde med til at lave den top 5 liste :P

Fold kodeboks ind/udKode 

Sådan der, burde meget gerne virke

Edit: Den viser så kun for den enkelte bruger, 2 sekunder så er jeg tilbage ;)

Edit 2: Ok det her kommer til at tage lidt længere tid, jeg smider her hvad jeg allerede har lavet... Scriptet er ikke færdigt, men i er velkommen til at lave videre på det. Noget der ville kunne gøre det lettere var hvis du tilføjede muligheden for totale antal indlæg/kommentarer under bruger tabellen i databasen, så ville det være muligt at lave et sorteret udtræk istedet for at skulle hen til at scripte det hele.

Går udfra du bruger PHP5 ;)

class.most_active.php:
Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 29.01.2008 08:11 af Bruger #8099
hvad med noget i retning af?

SELECT count(c.*) AS kommentarer,count(i.*) AS indlag FROM wp_comments AS c,wp_posts AS i GROUP BY c.user_id,i.post_author

more info plx? :D
hehe altså du vil trække den der tilsammen mellem to tabeller har skrevet flest indlæg og komentarer ud eller en komplet liste over hvor aktive dine brugerer er og er dine tabeller i databasen så smart bygget af den har en "tæller auto increase for hver gang folk har skrevet en af delene?

Indlæg senest redigeret d. 28.01.2008 14:57 af Bruger #11689
Jeg vil lave en liste, over fx de 5 mest aktive brugere.

Et eksempel:
Kurt: 1 indlæg, 2 kommentarer
Anne: 3 indlæg, 1 kommentarer
Jens: 4 indlæg, 1 kommentar

Så listen der bliver vist er:
Jens: 5
Anne: 4
Kurt: 3

er dine tabeller i databasen så smart bygget af den har en "tæller auto increase for hver gang folk har skrevet en af delene?

Har ingen ide om hvad du mener med det, kan du uddybe lidt? :)

øhm ja.. men skal lige vide lidt om hvordan de pågældene tabeller er bygget op :P i databasen altså hvad felter er der og hvad er der i dem.. er der et "id" felt af en art eller noget

Ja, selvfølgelig er der et ID felt, dernæst et ID der repræsenterer brugerens ID.

Comments:

Fold kodeboks ind/udKode 

den kan jeg ikke knække hehe..

t