Du får lige lidt maskin teori.
En computer kan opfattes på forskellige abstraktionsniveauer.
typisk siger vi at niveau 0 er det digitale nivaeu bestående af logic gates.
niveau 1 er microkode niveauet
men ingen af dem er synlige for dig, det er den næste dog.
niveau 2 er ISA, instruction set architecture, de indstruktioner som du kan fordre computeren med.
niveau 3 er operativ systemet.
niveau 4 er highlever assembler sprog
niveau 5 og fremefter er det vi sidder leger med på daglig basis, f.eks. C++.
der kan så oversættes eller foltolkes mellen niveauerne, det er vigtigt at kunne skelne mellem fortolkning af oversætning. oversættelse kan sammenlignes med at du skriftligt oversætter noget fra engelsk til dansk, ved fortolkning læser du det engelske op på dansk, altså oversætter i hovedet inden du udtaler.
hvis du selv vil prøve at hacke på det så er "interpreter pattern" et sted at starte, om end jeg kraftigt vil fraråde dig det.
Hvis du vil i gang med at lave så har jeg følgende råd til dig.
--Det handler om at få så meget fun så muligt på så kort tid så muligt, alt andet er demotiverende.
--lad vær med at skyde over målet, sæt ambitionerne for det første projekt så lavt at det rent faktisk er muligt for dig at lave det på 14 dage til 1 måned. Det behøves ikke være det nye Crysis
--C++ er et bøvlet sprog på mange måder, start med noget andet
--3D grafik er heller ikke nemmeste, jeg kan se på din profil at du er 13 år, så antager du stadig går folkeskole, det matematiske grundlag for 3D grafik overstiger med 99% sandsynelighed din matematik lærers evner inden faget. Så start med 2D, så kan du jo kigge på 3D om et par år
Hvis jeg var i dine sko idag, så ville jeg selv starte med C#.
Jeg ville lave et simpelt 2D spil i stil med Arkanoid eller lignende som det første.
Jeg ville IKKE lave en engine som det første.
En engine er en lidt svær størrelse for hvad skal den kunne?
Hvis du bare laver spillene så er det tydeligt for dig hvad kode du skriver igen og igen efter et par spil eller 3, og det skal så sumpe ned i enginen.
Hvis du har nogle kode specifikke ting på et tidspunkt så skal du natirligvis også være velkommen til at spørge.