Source codes?

Tags:    delphi

Davs... Jeg er en helt grøn delphi-programmør.

Da jeg ikke helt har det store fodfeste i feltet endnu ville jeg høre om der er nogen herinde der kan hjælpe.

1: Har læst de fleste tuts her på siden igennem, men synes ikke helt man lærer noget om hvilke koder der er. Er der mulighed for at finde nogle soucrecodes et sted så jeg kan læse mig til dem, eller er der evt et sted hvor jeg kan lære dette?

2: Nogen der vil dele med mig og os andre, om hvordan i selv kom igang med delphi.. Om i tonsede gennem tykke kloge bøger, gik i skole eller lærte på anden vis.



5 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hmm jeg læste rigtig mange guides på engelsk og forstod det ikke helt. Så fandt jeg udvikleren og kunne på den måde få forklaret nogen af de ting jeg ikke kunne forstå på dansk. Men du kan jo eventulet spørge her i forummet hvis det er noget speciel kode ellers kan du kigge under ressourcer og jeg kan "varmt" anbdefale siden www.delphi.about.com hvis det er engelske artikler og source koder du kan bruge...
Mvh.
Rune Jensen
---------------------------------------------------------------------------
##The one who laugh last is the one who think slowest!##
---------------------------------------------------------------------------



Du kunne måske lave en Lommeregner:
http://www.geocities.com/SiliconValley/Sector/3814/delphi_t.htm
En tutorial til hvordan du kan lave en simpel lommeregner! Sikkert noget du kan bruge og lære noget af! :)
Hilsen CHadi
Mit lykketal er 2959



Da jeg startede med Delphi havde jeg også svært ved at komme i gang! Så søgte jeg på nettet og fandt udvikleren.dk. Inden jeg fandt udvikleren forstod jeg at det vidst kunne være nemt at lave en tekst-editor. Så gik jeg bare i gang med at designe den. Senere kunne jeg så spørge om hjælp her på udvikleren. Så du skal bare finde noget der er nemt at lave. Du kan f.eks. starte med at kigge på de demoer der er med Delphi, og så lave noget der minder om. Så har du jo sourcen!



Ups...dobbeltpost!

[Redigeret d. 11/02-04 07:59:24 af Jonas (Decko)]



Jeg startede på delphi, da jeg hørte noget om det, fra en fra min farmilie der er uddanet programør. Der lånte jeg en meget dårlig bog på biblioteket. Lidt senere lånte jeg en bog af ham fra min familie på 500 sider på dansk af ham. Den læste jeg hurtigt ( 1/2 måned), og nu har jeg købt den selv + en engelsk bog.

Jeg anbelfaler at du går hen på biblioteket, der fandt jeg en hel masse. Og jeg låner stadig bøger derfra.

Men du skal nok ikke regne med at du bare lige kan få den. Jeg bestilte dem hjem fra et bibliotek flere km væk.

Det tog ca. 1 1/4 måneder.



t