Søgning efter DLL filer

Tags:    .net

hej

jeg har et lille problem som jeg har prøvet at finde en løsning på i 2 stive dage nu.

mit problem er at jeg har et program lavet i C# som bruger X antal dll filer, nogle af dem har controllers som jeg bruger i programmet, men de ligger jo som standard alle samme i roden af mit program sammen med EXE filen, og det jeg gerne vil have er at de DLL filer som jeg bruger de bliver lagt i nogle under mapper, så programmet er mere struktureret at se på når man går ind i program mappen

og de eneste svar jeg har fundet på måder man kan gøre det på er ved enten at bruge en app.config fil og så indtaste hvor den skal probe efter assemblys, og det virker også fint, men jeg ved så ikke hvor usikkert det er at have en åben app.config fil til at ligge ved programmet for man kan jo styre ret meget med den configurations fil, og den anden måde er ved at lave et nye AppDomain som så prober de undermapper efter DLL filer, men det kan jeg ikke få til at virke.

så mit spørgsmål er vel hvordan kan man på et C# program til automatisk at kikke efter de DLL filer det skal bruge i undermapper uden at bruge en app.config fil, med mindre der er en måde hvorpå man kan gøre app.config sikkert eller der ikke kan gøres noget skade ved at have app.config til at ligge åben sammen med programmet?

4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det er ikke sådan rigtig muligt.

Du kan putte dem i GAC i stedet så er de jo globale.

Du kan også bruge ILMerge som laver en stor .exe ud af dit program og dine DLLer.

Det er ihvert fald det jeg ved om det.

Tak for svare

men det var ikke lige det jeg havde håbet på, for jeg forstår ikke at det ikke er mulig at få det til at virke uden en app.config, der er jo mange andre programmer derude om bruger det

og det kan da ikke være så svært, men svaret er i hvertfald svær at finde

Tak for svaret.

Jeg har haft fundet en lignene artikel selv, men problemet er så også at nogle af de DLL filer jeg bruger ikke er mine, så jeg har ikke kildekoden til dem, så jeg kan ikke implementere et interface til at lave en form for plugin

t