Game Programming All in One

Tags:    programmering

Hej allesammen.
Ville VILDT gerne købe denne bog: http://www.amazon.com/Game-Programming-Premier-Press-Development/dp/1931841233
Men kan ikke få den bestilt fra amazon. Derfor: Er der nogen af jer der har den og gerne vil sælge den. Hvis ikke ved du så hvor jeg kan få fat i den?

~Jakob

Hej Jakob,

Den bog du linker til er ret gammel, og du kan muligvis opleve nogle problemer med at få fat i de biblioteker (API) som bogen bruger.

Du burde nok overveje en lidt nyere bog, f.eks. denne bog:

Game Programming All in One.

Hvis du virkelig bare /vil/ have den bog du nævner, så kan du muligvis skaffe den på ebay.

Derudover kan du også få den som ebog, men jeg er ikke sikker på om du kan det gennem lovlige kanaler, så det vil jeg ikke opfordre til.

Giver den nye "Game Programming All In One" Det samme som den gamle? (Bare i opdateret kode)

Den gamle version bruger DirectX 8.0, og den nye bruger et bibliotek der hedder Allegro, så det er ikke det samme. Men de koncepter de forklarer er de samme.

Hvis du vil lære DirectX, så se om du ikke kan finde en god bog om DX9. Men vær opmærksom på om bogen omhandler 2D eller 3D alt afhængig af hvad du er interesseret i.

Pis... Gider ikke Boost libraries...
Kender du en bog der ligner "Game Programming All In One" (Den gamle) Bare med ny kode? Altså en med:
En hurtig gennemgang af let C++
Fejl
Win32
Direct- ,X, 3D, Sound osv.
?
Eller noget der bare minder om det?

Er du interesseret i 3D eller 2D?

Hvis det er 3D er den bedste bog:

Introduction to 3D Game Programming with Direct X 9.0c: A Shader Approach

3D, men ville også gerne igennem Win32...
Nå men anyways: Bogen der, kan du sige hvad den handler om bare i store træk, det gav ikke så meget at se på Amazon...Og det skal være på et niveau som ikke kræver studenter eksamen.. :)

Hvis du er meget ny begynder og helst gerne vil undgå en masse matematik til at starte med så er denne måske noget:

Game Programming for Teens

Der skal man bruge et sprog der hedder: BlitzBlus og nej tak.. bare C++, men er den anden du foreslog meget svær at forstå?

Alt er jo relativt - den forklarer alt hvad du skal vide, og du kan jo altid spørge her på udvikleren hvis du skal have noget uddybet. Jeg kan se at du er 14 år så nogle af de emner den beskriver indenfor 3D er nok 1 år forud for din tid. Men det er en super god bog, og så er den "up to date"

Ok, det tror jeg godt jeg kan klare, super! Mange tak!

t