HJÆLP - Joomla

Tags:    grafik webdesign

Hmm...
Nu skal I høre...
I har været så søde herinde, og I er gode til at svare på alle mine dumme spørgsmål.

Så nu kommer en af de dummeste nogensinde...

Jeg har besluttet mig for at jeg skal prøve at designe et site i Joomla-CMS. Men mit kendskab til dette CMS er meget lavt. Jeg har idag brugt timer på at læse om det, men jeg synes det er en værre jungle...!

Jeg bliver meget bekymret for, om jeg kan finde ud af det, og om det er muligt selv at style sitet, for jeg bryder mig desværre ikke så meget om den slags "pølse-designs", der er så populære for tiden. Du ved: 3-spaltet med links i hhv. højre og venstre side og content i midten, som ofte fortsætter i en næsten uendelig lang tekstsmøre som en lang pølse.

Er der nogen her, der kan linke til en "alternativ" og meget kreativ joomla-template?

Eller har du selv lavet et site med brug af Joomla? kan du linke til det, og vil du dermed gøre dig selv til "skydeskive" for div. spørgsmål fra min side?

Jeg må virkelig være dum, for prøvede at downloade noget jsas idag, som var noget, hvor man skulle kunne øve sig, men noget gik galt, og nu vises hele tiden i browservinduet: error. Og jeg aner ikke hvad jeg gjorde galt og der er ikke en "undo" knap...

Jeg er ved at få grå hår af frustration.... Så hjælp... Venligst: hjælp.....

Bimbom

8 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato

Hej Bimbom,

Det lyder spændende at kassere de normale hjemmeside designs, for noget bedre. Hvordan foreslår du at hjemmesiden skal styles og opbygges ?

Mht. Joomla og kreative templates, så er der ikke nogen jeg har liggende som ikke overholder "normal hjemmeside struktur".

Forresten, så benyttes strukturen igen og igen, idet at det biver lettere for brugerne at navigere sitet, idet at navigationen er velkendt på forhånd. Grunden til at teksten er i "midterste pølse" er, at det er det der (oftest) ønskes fokus på.

Navigation placeres oftest til venstre side, eller i toppen af siden. Derved er hjemmesidens navigation nærmest browser navigation (toppen) eller opbygget som de fleste programmer med navigation i venstre side. Eller i vilde tilfælde højre side.

Med venlig hilsen
Ieet

Ps. Som gerne vil se noget bedre, men vil sikre sig at det gode beholdes.

Jeg leverer webløsninger i Joomla CMS og har lavet flere af slagsen.

Se www.gadensgaard.dk, www.ousenspejderne.dk, www.rugemor.dk, www.karup-aeg.dk

Alle disse er godtnok "standard" webside designs men det er sådan kunderne har ønsket det. Beskriv eventuelt hvad du kunne tænke dig i stedet (eller vis mig dit nuværende design) så kan jeg hjælpe dig med at omsætte det til et Joomla template

http://e107.org/

synes jeg selv er meget bedre

Hej Ieet...

Jeg foreslår måse, at man igen kan benytte pladsen "under navi-baren" når først den er "slut"...

Jeg kunne godt tænke mig et design, der lidt mere lignede en avis med artikler der nu fyldte det, som de skulle og med billeder til artiklerne i forskellige størrelser osv...

Jeg synes selvfølgelig stadig at navi-bar skal være i venstre side, for jeg ønsker ikke at forvirre, kun at udvikle udseendet lidt...

Gud, hvor er du sød!
Tusind tak!

Jeg har dog ikke direkte et design endnu- da jeg jo researchede, hvad der var muligt, men du er virkelig venlig at tilbyde din hjælp.
Mange mange tak!

Jeg vender sikkert tilbage!

Bimbom

http://e107.org/

synes jeg selv er meget bedre

Hmm... Synes nu selv bedst om Gadensgaard, der faktisk næsten har formået at konmme uden om "dræber-pølsen"

:)

Hmm... Synes nu selv bedst om Gadensgaard, der faktisk næsten har formået at konmme uden om "dræber-pølsen"

:)

Så har jeg smidt et nyt design på min side, det har også afhjulpet pølsen en del (synes jeg da selv)

Indlæg senest redigeret d. 08.02.2008 17:36 af Bruger #13211
Kreativt design med grid- og columnbased design.

Se her og giv dit bidrag til inspirerende links:
http://www.udvikleren.dk/Design/Thread.aspx/11/24247/

t