Mapper

Tags:    delphi

Hej.
Jeg er igang med at lave et program der gemmer nogle ting på skrivebordet automatisk.
Men da jeg prøvede programmet på en pc med xp. ópdagede jeg at mappen ikke ligger der den altid ligger (alså: C:\\windows\\skrivebord) Hvor ligger alle filer så på xp?

spørgsmå 2:

Hvilken kode finder ud af om det er windows 95,98,2000,me eller xp der er installeret?

svaret skal skrives i en label. Der kunne for eksempel stå:
windows 98

dange

Skriv hurtigt, da jeg skal bruge det nu

Theis

6 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej.
Jeg er igang med at lave et program der gemmer nogle ting på skrivebordet automatisk.
Men da jeg prøvede programmet på en pc med xp. ópdagede jeg at mappen ikke ligger der den altid ligger (alså: C:\\windows\\skrivebord) Hvor ligger alle filer så på xp?

spørgsmå 2:

Hvilken kode finder ud af om det er windows 95,98,2000,me eller xp der er installeret?

1) Som standard ligger den i c:\\documents and settings\\brugernavn\\Skrivebord (eller Desktop eller noget helt tredje afhænger af hvilket sprog ens Windows er på). C-drevet kan selvfølgelig også variere afhænger af hvilket drev man har installeret på.

2) En hurtig google-søgning fandt frem til http://groups.google.com/groups?q=GetVersionEx&hl=en&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&selm=3eb171cd%40newsgroups.borland.com&rnum=4

Spørgsmål 1. mener jeg at hvor ligger den gamle mappe skrivebord(C:\\windows\\skrivebord) nu?

Det er rigtigt takker.

Der ligger da ikke et and mellem documenter og settings?

Der ligger da ikke et and mellem documenter og settings?

Joda. Der er i øvrigt også bruge All Users "brugeren", hvis man skal lave noget der gælder for alle, altså placere det i c:\\documents and settings\\all users\\desktop

Har fundet ud af det. Tak...

Der er sikker et par huller i programmet da windows også kan ligge på et andet drev. Eller i en mappe der ikke hedder windows

t