Vigtigt: Mails ved aktivitet på sitet

Tags:    udvikleren.dk

Hej Udviklere,

Der har tidligt været nogen fremme der ønskede at modtage mails, fx når der var nye svar i en tråd de fandt interessant, eller måske endda hver gang der blev oprettet en ny tråd i et forum de fandt interessant. Hvordan er holdningen til dette på nuværende tidspunkt?

Personligt kommer jeg jo herinde flere gange om dagen, så jeg tilføjer altid de tråde jeg gerne vil følge med i til mine Udvalgte tråde - så kan jeg ikke undgå at lægge mærke til det næste gang jeg besøger sitet og der er sket noget :). Jeg kunne personligt ikke tænke mig at få mails omkring det, da jeg alligevel ser det der skal ses næste gang jeg besøger sitet. Men jeg fornemmer at en del af jer har en anden holdning til det? Lad mig høre hvorfor og hvad I kunne tænke jer. Det er interessant for mig netop nu, da jeg leger lidt med en ny version af sitet :)

Mvh.

Kasper (TSW)

UdvClient var i fordums dage en lille (java?)applikation man downloadede, som så kørte i systray og poppede frem med en notice når der var sket noget nyt på Udvikleren.dk. Man kunne også browse forummet direkte fra UdvClient

UdvClient var i fordums dage en lille (java?)applikation man downloadede, som så kørte i systray og poppede frem med en notice når der var sket noget nyt på Udvikleren.dk. Man kunne også browse forummet direkte fra UdvClient

Ah ok. Tak for det.

Java? Pfff! Den var skam skrevet i Delphi ;)

Den var i øvrigt relativt avanceret - man kunne få den til en del interessante ting :)

Mvh.

Kasper (TSW)

Så var det den uofficielle UdvClient til det nye site der var lavet i java. Men hvis der skal laves en ny skal den laves i java, det er mere crossplatform ;)

Ikke en hel UdvClient, bare et lille program der kunne køre i tray, hvor der kom et BaloonHint når der er en ny post i en tråd man følger med i (;

Ikke en hel UdvClient, bare et lille program der kunne køre i tray, hvor der kom et BaloonHint når der er en ny post i en tråd man følger med i (;

Vil det nemmeste ikke bare være at lave et RSS-feed af alle nye indlæg. Så kan man bruge det som man vil:

*I en RSS reader.
*I et mailprogram.
*I en Vista Sidebar-widget så man kan følge med i real-time.
*I en OS X Dahsboard-widget.
*I en af de andre widgets-platforme.
*Skrive sit eget program der konsumerer feedet og lavet det sindssygeste data mining på det
*Kig på feedet i en browser fordi man elsker XML-træer.
*Konsumerer det på sin mobil/iPod/PDA/whatever
*Burge køleskabets RSS feeder (det må der være nogle af)

KUN fantasien sætter grænser.

Ha, Rohde. Jeg vil godt nok gerne have en en RSS reader på mit køleskab :D

Men ellers ville det faktisk være fedt med UdvClient tilbage igen. Selvom det dog nok vil nedsætte behovet for selve siden. Men what do I know :)

UdvClient er måske en løsning, men jeg er egentlig ikke interesseret i at have 10-12 applikationer af den type til at køre på min PC.

Jeg vil gerne på forsiden af udvikleren.dk se følgende:
1: De 10 senest oprettede tråde.
2: De 10 tråde hvor der senest har været aktivitet.
3: De 10 tråde som jeg følger med i som senest har haft nye indlæg.

Kunne man ikke istedet lave RSS af alle indlæg, og så udbygge RSS readeren der er indbygget i Udvikleren.dk, til at kunne tage Udvikleren.dk's egne feeds, og altså vise disse på forsiden?

Altså, så man selv kan skræddersy hvilken orden man vil se indlæg fra hvilke kategorier i. Istedet for at det kun er fx de ting Bertel har foreslået, der statisk er på forsiden.

Hvis I forstår hvor jeg vil hen?

Smid hele Udvikleren på RSS form, så bliver jeg glad:)

Det ville være super fedt, hvis man også kunne se hele indlægget som RSS eller noget andet XML. Det burde ikke være besværligt, og ville gøre en evt. UdvClient 100 gange nemmere=)

t