Vigtigt: Mails ved aktivitet på sitet

Tags:    udvikleren.dk

Hej Udviklere,

Der har tidligt været nogen fremme der ønskede at modtage mails, fx når der var nye svar i en tråd de fandt interessant, eller måske endda hver gang der blev oprettet en ny tråd i et forum de fandt interessant. Hvordan er holdningen til dette på nuværende tidspunkt?

Personligt kommer jeg jo herinde flere gange om dagen, så jeg tilføjer altid de tråde jeg gerne vil følge med i til mine Udvalgte tråde - så kan jeg ikke undgå at lægge mærke til det næste gang jeg besøger sitet og der er sket noget :). Jeg kunne personligt ikke tænke mig at få mails omkring det, da jeg alligevel ser det der skal ses næste gang jeg besøger sitet. Men jeg fornemmer at en del af jer har en anden holdning til det? Lad mig høre hvorfor og hvad I kunne tænke jer. Det er interessant for mig netop nu, da jeg leger lidt med en ny version af sitet :)

Mvh.

Kasper (TSW)

det lægger også en dæmper på folks desperate "bump posts", som man ser på andre sites :)

Det "savner" jeg faktisk lidt. Det sker en gang imellem at tråde dør når de forsvinder fra forsiden. Ville være lækkert med en "15 sidste tråde med aktivitet" foruden den normale "15 nyeste tråde".

Jonas, et enkelt klik på den nye side vil give dig netop det :)

Mvh.

Kasper (TSW)

Ah, det lyder herligt :).

Jonas, et enkelt klik på den nye side vil give dig netop det :)

Lækkert. Det savner jeg.

En anden ting jeg kunne tænke mig er flere nyheder - jeg synes at Version2Nyhederne er lidt langsomme, og der er ret få. Hvad med bruge-submitted nyheder? Lidt a la /.

Ang. mail ved ny aktivitet vil det være rigtig fedt hvis der kom en mail når der var et nyt indlæg i en tråd man enten har startet eller svaret i. Der skulle selvfølgelig kun sendes én mail per tråd, selvom der har været flere indlæg siden man sidst har været inde på tråden.

Det vil også være super hjælpsomt hvis man fik en mail når nogle har skrevet en kommentar til en artikel man har skrevet.

Ideen er jo god nok, og jeg vil da sige at det kunne været rart at modtage en mail, men jeg ville gerne have en mulighed for at framelde sig, hvis man ikke ønsker den.

Jeg vil gerne have mails når der er nye indlæg i tråde jeg følger med i eller når der er nye tråde i interessante kategorier.
Så slipper jeg for at checke hele tiden og jeg ville kunne reagere hurtigere.
Jeg følger også med i flere andre fora hvor der kommer mails når der sker noget interessant, det synes jeg er rart, og 10-25 ekstra mails om dagen gør ikke den store forskel.

Jeg ville bruge det flittigt, men jeg synes en UdvClient ville løse det bedre. -Bare så der kommer et hint når der er en ny post (:

Det lyder rigtig godt Kasper. Et lille tip mere: Det ville være rart hvis du så laver paging på den boks, sådan at den viser de første 15, og man så har mulighed for at trykke videre til side 2 så man kan de næste 15.

Glæder mig til den nye side :-).

BOSH, på den nye version har jeg allerede kodet et lille link til boksen med tråde på forsiden, så man kan skifte imellem nyeste tråde og "tråde der senest er blevet skrevet i"

Hmm, det var sgu da egentlig en meget god ide, BOSH - det vil jeg lige kigge nærmere på :)

Kasper, jeg kunne som sådan rigtigt godt tænke mig at lave en ny version af UdvClient, men jeg frygter lidt at den ikke vil blive brugt særligt meget, og så er det jo lidt spildt arbejde, desværre :)

Har I flere tanker omkring det med at få mails?

Mvh.

Kasper (TSW)

Hvad er UdvClient?

t