Billeder i nyheder

Tags:    php

Hej udviklere

Jeg er ny her på udvikleren, eller det vil sige tilbagevendende, dvs. jeg har ikke læst posts i et par år og ved derfor ikke om det her allerede er blevet spurgt om før.

Jeg står og vil gerne lave en hjemmeside der er værd at kigge på, men samtidig rimelig dynamisk mht. til opdateringer fra min egen side. Derfor har jeg støbt nogle forskellige scripts og derved selvfølgelig også et nyhedsscript som de fleste kender det med kommentarer. Simpelt men fint.

Jeg har rimelig indblik og php og mysql men jeg mangler lidt nogle basics tror jeg, så det jeg eftersøger er hjælp eller en start til at få uploaded (evt. også resized) billeder til MySql og derefter tilknyttet en bestemt nyhed.

På forhånd tak. I er meget velkomne til at henvise mig til andre artikler/posts hvis det er blevet spurgt om før.

4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
kig her på siden :) http://www.udvikleren.dk/PHP/Article.aspx/138/ den artikel kommer vist meget godt omkring det du efterspørger :)

Ved at oploade billedet til en mappe, og gemme stien i samme tabel hvor du gemmer nyheden.

så når du udskriver nyheden bruger du bare
<imf src="<?php echo $udskriv[paht]; ?>">

PS: Jeg har ingen idé om hvad der er rimeligt at uddele af points dertil.

Ja det er faktisk ret fint dertil! - Hvordan kæder jeg lige nyheden sammen med det uploadede billede? Noget med id vel?

t