USB nøgle program

Tags:    c++

<< < 12 > >>
Hej!
Jeg vil gerne lave et program til usb nøgler som gør , at når du stikker din usb nøgle i porten popper der et vindue op og fortæller dig hvilke usb nøgle du bruger og hvor meget lagerkapacitet den har!

Hvilken programmerringssprog skal jeg bruge til det?

Der skal lige siges at jeg er nybegynder inde for faget!

Du kan vel stort set bruge alle sprog.. Java, Vb, C#, c++, Pascal/Delphi..

Ville forestille mig noget med du skal have en timer eller andet der tjekker om der er kommet nye drev ved at tjekke hvert 5 sekund eller noget når der så er fundet et nyt drev så undersøger du bare størrelsen på den`?

Interessant spørgsmål.
Man kan naturligvis bruge en timer, men man burde også kunne fange en event når der bliver puttet noget i usb-porten, eller man kunne hook'e sig på den box der (normalt) dukker op når brugeren putter en disk i usb-stikket.

Jeg ved ikke præcist hvordan man gør, det vil kræve en del tid på google, tid som jeg ikke har de næste dage...

Resten burde være trivielt.

Hej Henrik,

Det du skal er, at slå op hvordan du laver et program med en autorun som på en CD. Derved vil du kunne køre dit program, som informerer om USB nøglen, uden at det hele tiden er kørende. Det skal dog ligge på USB nøglen, og du må selv finde ud af at finde informationerne om nøglen - det letteste er dog at placere informationerne i et format som programmet kan læse på nøglen.

Med venlig hilsen
Ieet

Jeg tror gerne han vil have det sådan, at det er ligegyldigt hvilken USB han smider i, så får han dataene. Tror ikke en autorun-fil på selve USB'en helt er nok. Det skulle vel gerne virke med USB'er han aldrig har haft i händerne för? :)

Hej Per!
Det hvad du skriver er lige præcis hvad jeg mener men , har du nogle foreslag eller nogle gode tips til hvordan man kan gøre?

Hej!
Jeg vil gerne lave et program til usb nøgler som gør , at når du stikker din usb nøgle i porten popper der et vindue op og fortæller dig hvilke usb nøgle du bruger og hvor meget lagerkapacitet den har!

Hvilken programmerringssprog skal jeg bruge til det?

Der skal lige siges at jeg er nybegynder inde for faget!

Hvis du bruger Linux kan du bruge 'udev' systemet: http://www.kernel.org/pub/linux/utils/kernel/hotplug/udev.html (der er en artikel i Linux Magazine for Februar 2008).
Udev er bare et sæt simple konfigurations filer, så der er ikke nogen programmering krævet (bortset fra til det program som skal startes naturligvis).

Under Windows er jeg ikke så sikker, men prøv at kigge på device management API'erne:
http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/aa363224(VS.85).aspx

jeg kigger på det!

Hej Robert!
Hvilket programmeringsprog vil du foretrække til en nybegynder , til det program som skal startes op?

Hej Robert!
Hvilket programmeringsprog vil du foretrække til en nybegynder , til det program som skal startes op?

Det afhænger af, hvad du vil. Java er et glimrende begynder sprog (og det er også godt for professionelle...bevares). Det er noget simplere end C/C++.

Ved du hvor jeg kan finde nogle gode java sites for nybegyndere + hvilke editor skal jeg bruge , hvis jeg skal bruge en editor.

Indlæg senest redigeret d. 30.01.2008 21:32 af Bruger #6367
<< < 12 > >>
t