Canvas - Hvor bliver variablen slutpunkt (TPoint) brugt i dette eksempel ?

Tags:    delphi

Hej.

Jeg har brugt lidt kode fra Jlat's artikel her : http://www.udvikleren.dk/article.php?aid=26&techid=2

Men jeg undre mig over, hvor variablen slutpunkt bliver brugt henne. For mig ser det ud som om, at slutpunkterne placeres i en integer, og at slutpunkt blot indeholder startpunkterne også.



2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Så vidt jeg kan se, så bruger han i eksemplet startpunkt.x som første x-koordinat og slutpunkt.y som først y-koordinat.

Efterfølgende bruger han x og y (integers) som de to slutpunkter. Men det betyder da, at slutpunkt.x/y er fuldstændig til overs ?!


Jeg er ikke sikker på at jeg helt forstår dit spørgsmål, men jeg tror da at det er det her du mener:

Han bruger et TImage, og i Image1MouseDown sætter han startpunkt og slutpunkt til at være = der hvor man trykkede...

Så skriver han i Image1.MouseMove, at nu skal Slutpunkt være = det punkt, som musen er blevet flyttet over til - altså et nyt punkt på papiret - og så tegner han en cirkel fra Startpunkt til det slutpunkt, som musen er blevet flyttet over til...

Forstår du ikke det her, så spørg mig endelig om det....

/Mads



Så vidt jeg kan se, så bruger han i eksemplet startpunkt.x som første x-koordinat og slutpunkt.y som først y-koordinat.

Efterfølgende bruger han x og y (integers) som de to slutpunkter. Men det betyder da, at slutpunkt.x/y er fuldstændig til overs ?!



t