Windows XP lyd virker ikke

Tags:    diverse

Jeg har lige formateret min computer.

Da jeg så skulle installere driveren til mit lyd virkede det ikke.

Der dukker ikke noget ikon op i system tray som der plejer og der er ingen lyd driver inde i enhedshåndtering.

Jeg havde prøvet med en trial af Windows Vista for et stykke tid siden hvor alt virkede som det skulle. Det virkede også før jeg formaterede, men nu er der slet ingenting.

Jeg har opdateret mit Windows og hentet den nyeste driver, men der er slet ingenting.

Det er som at Windows ikke kan finde min lyd driver.

Her er mit system:
CPU: Intel Core 2 Duo E6550 2335
Bundkort: MSI P35-NEO-F, Intel P35, LGA775
Ram: Kingston 1 x 2 GB DDR2
Grafikkort: Radeon X1950 Pro (512mb)
Lydkort: Realtek High Definition Audio
Harddisk: Seagate 160GB, 8mb, ata
Kabinet: Spire BlackFin Case, Black
PSU: Corsair CMPSU-520HXEU, 520Watt
Skærm: 1280x1024x32b, 60Hz
Styresystem: Windows XP Professional SP2 engelsk version

Hvis du har prøvet med cd'en og genstartet og det ikke virker, så prøv at hente den nyeste version fra firmaets hjemmeside. Huska at genstarte efter driver installationer.

Mulighed nr. 2: Tag lydkortet ud > genstart > sluk computeren > sæt lydkortet i og tænd. Vent på den popper op med ny hardware fundet og tryk på ikonet/boblen. Så følger du bare guiden og vælger installer fra CD/diskette og gør det den vej. Så skulle windows ikke være i tvivl om hvor den er installeret.

Mulighed nr. 2 virker kun hvis din computer kan finde dit hardware. (Tjek system oplysninger og se om den kan finde dit lydkort!)

Indlæg senest redigeret d. 20.01.2008 13:14 af Bruger #4471
Okay jeg skulle åbenbart opdatere en af mine pci enheder før mit lydkort dukkede op

Nu prøvede jeg så og installere den nyeste driver

Men jeg får bare en fejl:
"Fejl under installering af Realtek HD audiodriver!"

Ved ikke helt hvorfor den er på dansk :S

Det er denne her driver jeg har hentet:
http://kortlink.dk/4q83

for det første skal du prøve at finde noget der kunne minde om at der var installeret, og ellers prøv XOB's råd med at tage det ud og start computeren.

t