Problem med radio buttons og mySql

Tags:    php

Hej udvikleren, jeg kan ikke få mine radio buttons til at virke med mySql, kan i hjælpe :P ?

kode :
Fold kodeboks ind/udKode 

8 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det er din value for $_POST['tilmeld'] du ser om den er "kommer" eller "kommerikke", men den værdi du sender igennem post, er rent faktisk "1" eller "2"

Har ryddet lidt op i din kode og tilføjet lidt validering.
Fold kodeboks ind/udKode 

Har kun lige skimmet koden, og kan umiddelbart se 2 fejl.

I selve formen skriver du Kommer og Kommer ikke med stort, men når du tjekker værdien skriver du det med lille. Og, i formen skriver du Kommer ikke, men du tjekker efter værdien kommerikke - altså i et ord!

-- Edit--
Havde læst forkert, havde ikke set du havde sat value til henholdsvis 1 og 2. Gnu's metode er den korrekte.

Indlæg senest redigeret d. 19.01.2008 18:10 af Bruger #6788
Tak tak, men får stadigvæk en fejl ...

Unknown column 'KimHjort' in 'where clause'

Kom nu lige lidt :P

Hvis du ikke har tålmodighed til at vente på at der kommer et svar. Så løs problemet selv. Søgemaskinen er opfundet.

Unknown column... kommer fra dit sql-kald...

Det betyder at: "UPDATE login SET tilmeld = `$tilmeld` WHERE user = `$user`" giver en fejl... check om du skriver det rigtigt...

omskriv evt. din kode til:

Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 19.01.2008 20:48 af Bruger #10216
Okay, Jeg er ikke god til det med at vente, men er meget taknemlig over for den hjælp du tilbyder&giver...

tjekker lige om det virker

ved du hvad, kan stadigvæk ikke få det til at virke, nu får du sku lige hele koden :P

Fold kodeboks ind/udKode 

-- edit --
skal lige siges jeg ikke har skrevet hele koden selv!

Indlæg senest redigeret d. 19.01.2008 21:13 af Bruger #10022
Fejlen er at du benytte `` istedet for '' omkring $user. Det får mySQL til at tro at det er et felt i din tabel.

t