Skriv til MySQL fra c# program

Tags:    c#

hej. jeg er ved at lave et c# program der skal skrive en til en database online MySQL.

kan jeg bruge følgende kode, og hvad skal jeg ændre "localhost" til.. jeg er phpprogrammør.

Fold kodeboks ind/udKode 

5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Først skal du downloade og installere Connecte/Net (den nyeste version) fra mysql.com som er en såkaldt provider til .NET der gør at du kan bruge ADO.NET (.NETs data access funktionalitet) til at håndtere MySQL databaser.

Når du har installeret den skal du tilføje en refernece til MySQlData assembliet (du tilføjer reference ved at højreklikke på projektnavnet og vælger "Add reference...". Jeg tror at Connector/NET assemblies bliver tilføjet til din GAC (Global Assembly Cache som du automatisk har adgang til) så kan vælge den i "Add Reference"-dialogboksen eller skal du vælge "Browse" i "Add Reference"-dialogboksen og så finde MysqlData.dll filen der hvor den blev installeret. (jeg tror den heder MySQlData, men er ikke helt sikker; den hedder noget i den retning).

okay det virker slet ikke, den sigerj eg mangler "Assembly references" det er bare noget jeg har kopieret fra en anden tråd herinde.
http://www.udvikleren.dk/DotNet/Thread.aspx/13/18725/

Indlæg senest redigeret d. 18.01.2008 19:40 af Bruger #10231
Okay, you lost me there. kan man ikke bare skabe en connection?? ligesom i PHP

Jo. Men forskellige databasesystemer fungerer på forskellige måder. Derfor har hvert databaseserver i .NET en såkaldt dataprovider som implementere den funktionalitet der er nødvendig for at bruge databasen i .NET.

.NET kommer med en provider til MS SQL Server og Oracle. Derudover findes der tredjeparts providere. PostgreSQL har selv lavet én, MySQL har selv lavet én osv. Ligesom der er en MySQL J/Connector hvis du bruger MySQL fra Java er der en Conector/NET så du kan bruge MySQL fra .NET.

På dette link kan du downloade connectoren. Når du har gjort det, og installeret den kan du bruge noget af den kode du har vist i dit første indlæg:
Download Connector/Net 5.1.

Indlæg senest redigeret d. 18.01.2008 19:59 af Bruger #4522
Tak, Jeg tror det hjalp, jeg har desværre slet ikke haft mulighed for at prøve da jeg ikke sidder ved min egen computer.

Jeg vil ikke give dig point før jeg lige har afprøvet det, men mange tak for hjælpen.

t