Først af alt, og jeg kan se hvordan det kan misforstås, så har microsoft natrligvis tjent milliarder på XP, men det er altså begrænset hvor tit folk køber nye computere og hvor mange windows XP cd'er man har brug for at have liggende.
Hvad det betyder er at microsoft naturligvis stadig tjener mange penge på XP, men slet ikke et beløb der kan sammenlignes med hvad de tjener på at fjerne XP fra markedet og intruducere et nyt og meget dyrere styresystem.
Problemet er så at Når jeg går ud i år 2015 og køber ny computer, så kan jeg for det første ikke købe windows XP længere, ej heller kan jeg bruge den windows cd jeg har liggende da der ikke er support for min nye hardware, altså er jeg tvunget til at køre Vista, et styre system som jeg ganske rigtigt ikke bruger mig om, men det er ikke pointen. Pointen er at XP er bedre end Vista. Dette kan vi blive ved med at diskutere rigtigheden af til der er to torsdage i én uge og vi vil aldrig nå en konklusion, men tag det fra en der faktisk interesserer sig utrolig meget for emnet, at min mening ikke vil ændre sig.
En sidebemærkning med hensyn til at Windows XP var udemærket da det blev frigivet. Ja, det var det, altså lige borset fra at der var så mange sikkerhedshuller at det ikke tog mere end 30 sekunder at hacke sig ind. (dette er ikke en overdrivelse!) Dette problem blev mere eller mindre løst med SP1, og fra da af var Windows XP hvad det burde være. Et relativt sikkert og let tilgængeligt operativsystem.
Så Kasper, jeg har den aller største respekt for dig, men lige på det her punkt bliver vi aldrig enige.
Lad det være sagt at de ting jeg har skrevet her intet har at gøre med det faktum at jeg ikke bryder mig om Vista.
Jeg siger også tit at Linux/BSD er langt bedre end Windows, MacOS eller et hvilket som helst andet styresystem, men selv om jeg ganske vist har Linux installeret i en dualboot, bruger jeg det aldrig. Jeg kan bedre Lide Windows XP, 2003 Server, 98SE og 3.11.
Der er muligvis mange der er godt tilfredse med Vista, jeg vil sige at det er fordi de ikke ved bedre, men det hjælper mig ikke.
Så det eneste jeg kan gøre er at vente til al support til XP er stoppet og så håbe på at der er udkommet et nyt styresystem der er XP værdigt.
Indlæg senest redigeret d. 17.01.2008 10:48 af Bruger #4414