Projekt på Fyn

Tags:    programmering

Jeg går til daglig på iværksætterlinjen på HHX. Her arbejder vi med innovation, kreative teknikker, opstart af virksomhed osv. I den forbindelse vil jeg høre om der måske er nogle herinde som finder iværksætteri spændende?

Jeg står i den situation, at jeg har nogle forskellige ideer, som kun kan lade sig gøre hvis man er god til programmering. Det er jeg desværre ikke. Og desværre har jeg ingen i min omgangskreds, som har ordentligt forstand på programmering.
Hvis der er nogen, som synes det lyder spændende, må de gerne kontakte mig. Det kunne nemlig være spændende, at prøve at arbejde med en, som har mere forstand på alt det tekniske. Og måske kan vi på længere sigt, få gang i et samarbejde. :)

Mvh. Christian

Jeg bor ikke selv på fyn, men et simpelt spørgsmål. Ville du ikke selv være interesseret i at lære at programmere?

Måske du skulle fortælle hvad det er du gerne vil have lave, så skal vi nok finde ud af hvilket sprog det skal være i.

Måske skal det gribes anderledes an, har du tænkt på at vende din problemstilling på hovedet?

Det jeg mener er som følger, noget forenklet: Du har fået en ide til at bygge en "legeplads" (her skal legeplads ses som værende lig med dit produkt), du ved at for at bygge en legeplads skal du kunne bygge den selv (lære at programmere), eller du kan som iværksætter vælge at gå ned i Silvan og købe en gynge eller en vippe og så er du kørende med en færdig legeplads. 99,9999% af gangene vil det bedre kunne betale sig i tid og penge at købe noget og komme i gang med det samme, end at vente ½ år på at få noget udviklet der kan det du leder efter.

Samtidig kan det anbefales at skelne mellem det der er dit forretningsdomæne og det der er dit understøttende domæne (fx. support). Mine anbefalinger er her at fokusere på din forretning i stedet for at fokusere på hvad der er understøttende for din forretning. Prøv eksempelvis at spørg dig selv, om det du udvikler lige nu er noget du vil kunne måle på bundlinien? Hvis ikke er det noget du i princippet kan vente med til at din forretning er udviklet færdig. Det er trods alt der du skal tjene dine penge. En udvikler vil mange gange forsøge at bygge 100% af dit website inden du kan gå i gang, dvs. administration af brugere, oprettelse af nyheder osv. dette er ikke nødvendigt for at du kan komme i gang, det trækker bare tiden ud inden du når i gang med din forretning.

Min pointe er at du leder sikkert efter en hyldevare som kan købes eller fås gratis et sted på internettet. I stedet for selv at lære at programmere eller få andre til det, så undersøg mulighederne for at købe dig til det. Det giver det bedste resultat.

P.S. Det er de færreste udviklere der samtidig er iværksættere, der er langt fra teknologi til rentabilitet.

Indlæg senest redigeret d. 17.01.2008 09:05 af Bruger #2730
Tak for de gode svar.

Jeg har selvfølgelig tænkt på selv at lære at programmere. Men jeg må indrømme at det ikke rigtigt har lykkedes mig. Min interesse ligger nok nærmere i at opbygge en forretning og udvikle ideer. Jeg skriver så også her i håb om, at der er nogen som både er udviklere, men samtidigt har lyst til at tænke innovation og måske i sidste ende iværksætteri. Jeg står heller ikke i en situation, hvor jeg fx kan sige at jeg kan gøre projektet op i timer, hvis jeg skulle hyre en programmør.
Kort sagt kan man sige at jeg ønsker at lave en hjemmeside, som henvender sig til en international målgruppe, hvor omdrejningspunktet er brugernes forskellige projekter. Fx en kunstner eller en spiludvikler. Så kan brugeren så løbende få input fra andre brugere i udviklingsfasen.
Det lyder måske meget basalt, men overvejer at lave en forretningsplan, så jeg kan videreudvikle det.

Mvh. Christian

Lyder intressant, så hvis du stadig søger så send mig en PM.

t