Måske skal det gribes anderledes an, har du tænkt på at vende din problemstilling på hovedet?
Det jeg mener er som følger, noget forenklet: Du har fået en ide til at bygge en "legeplads" (her skal legeplads ses som værende lig med dit produkt), du ved at for at bygge en legeplads skal du kunne bygge den selv (lære at programmere), eller du kan som iværksætter vælge at gå ned i Silvan og købe en gynge eller en vippe og så er du kørende med en færdig legeplads. 99,9999% af gangene vil det bedre kunne betale sig i tid og penge at købe noget og komme i gang med det samme, end at vente ½ år på at få noget udviklet der kan det du leder efter.
Samtidig kan det anbefales at skelne mellem det der er dit forretningsdomæne og det der er dit understøttende domæne (fx. support). Mine anbefalinger er her at fokusere på din forretning i stedet for at fokusere på hvad der er understøttende for din forretning. Prøv eksempelvis at spørg dig selv, om det du udvikler lige nu er noget du vil kunne måle på bundlinien? Hvis ikke er det noget du i princippet kan vente med til at din forretning er udviklet færdig. Det er trods alt der du skal tjene dine penge. En udvikler vil mange gange forsøge at bygge 100% af dit website inden du kan gå i gang, dvs. administration af brugere, oprettelse af nyheder osv. dette er ikke nødvendigt for at du kan komme i gang, det trækker bare tiden ud inden du når i gang med din forretning.
Min pointe er at du leder sikkert efter en hyldevare som kan købes eller fås gratis et sted på internettet. I stedet for selv at lære at programmere eller få andre til det, så undersøg mulighederne for at købe dig til det. Det giver det bedste resultat.
P.S. Det er de færreste udviklere der samtidig er iværksættere, der er langt fra teknologi til rentabilitet.
Indlæg senest redigeret d. 17.01.2008 09:05 af Bruger #2730