Messenger link

Tags:    html css

<< < 12 > >>
Hej udviklere ;D

Jeg ville høre om nogle af jer ved om man kan lave et link fra sin hjemmeside, der føre direkte til at ansøge om "venskab" på Messenger?

På forhånd tak, Rasmus

Det tror jeg sku ikke du skal regne med at der findes...

teoretisk set kan man lave noget, hvis man har lidt snilde med noget AJAX måske endda, der kobler sig på MSN-protokollen, beder om noget login(ganske enkelt en nødvendighed, for det første for at protokollen ved hvem der ansøger hvem, for det andet for at protokollen er sikker på at man er den man udgiver sig for at være), og så sender ansøgningen.

Det burde være ladesiggøreligt, specielt når man ser på alle de browser-baserede MSN-klienter der findes.

EDIT: Men regn på ingen måde med, at det bliver det mindste let. Eftersom MSN-protokollen er lukket, har du ikke dokumentation på den at kigge efter. Så hvis du ikke har lavet noget lignende før, er det nok en dårlig ting at kaste sig ud i.

Indlæg senest redigeret d. 15.01.2008 17:12 af Bruger #8223
Okay, har ikke lige prøvet sådan noget før så tror bare jeg lader være ^^
Men tak for svaret aligevel :)

Ehm. Per hvordan ville du lade ajax til at logge ind? Kender heller ikke rigtig til ajax. Men mener da ikke det er så stærkt et værktøj at det kan åbne applications

Shafh: Du skal ikke starte en application. Man skal bare logge ind på online versionen af msn:)

Ehm. Per hvordan ville du lade ajax til at logge ind? Kender heller ikke rigtig til ajax. Men mener da ikke det er så stærkt et værktøj at det kan åbne applications

Det skal ikke starte en applikation. Jeg snakker om MSN-protokollen, ikke om MSN-applikationen.

MSN-protokollen sørger for at MSN-klienter kan snakke sammen, hvadend de hedder Windows Live Messenger, meebo.com eller Pidgin. Det kan godt lade sig gøre at skrive en MSN-klient i delvist AJAX delvist server-side sprog.

Altså når man på f.eks. arto og facebook kan skrive sin email/adgangskode, hvorefter den finder alle dine kontakter, må det også være muligt at sende en ansøgning online.

Skriv endeligt hvis du finder ud af noget :b

Altså når man på f.eks. arto og facebook kan skrive sin email/adgangskode, hvorefter den finder alle dine kontakter, må det også være muligt at sende en ansøgning online.

ja, muligt, som jeg også har skrevet, men for en der aldrig har rodet med noget lignende før, er det måske ikke ligefrem det letteste?

Per: Det har du nok ret i ;)

<< < 12 > >>
t