problemer med "hover"

Tags:    html css

Hejsa...

Jeg har bøvlet en del med hover :/ og det virker stadig ik...

Mit css ser sådan her ud:

div#home {
background-image:url(../images/home.png);
width:102px;
height:20px;
float:left;
margin-left:40px;
margin-top:-680px;
}

div#home:hover {
background-image:url(../images/homehover.png);
width:102px;
height:20px;
float:left;
margin-left:40px;
margin-top:-680px;
}

- Efter hvad jeg har læst skulle det være rigtigt nok?

//Bungie

Indlæg senest redigeret d. 11.01.2008 18:31 af Bruger #13105
6 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Din margin er jo negativ. Den er jo helt gal. :D

Jeg tester det i Internet Explorer det nyeste...
Kan ikke teste den i firefox desværre fordi den er kun sat op til ie.. det er et skoleprojekt så kravet var bare at den kunne ses korrekt i ie

Din margin er jo negativ. Den er jo helt gal. (må sige at jeg er rimelige ny indenfor det her men altså det vise da rigtigt og som #3 siger så har han helt ret!

//Bungie

Jeg mener at lige præcis IE6 er den browser der har det dårligst med hover på andet end links. Du skal ikke regne med at det kan lade sig gøre med CSS. Du skal over i JavaScript.

Jeg er slet ikke selv særligt dygtig til det, så hvordan og hvorledes kan jeg ikke fortælle dig. Prøv at lave noget websøgning på emnet.

Jeg håber du finder ud af det, og finder ud af at forklare din skole at IE6 er en forældet browser, erstattet af en ny og meget bedre version, og det derfor ikke giver nogen mening at knokle for at understøtte fejl (for ja, at IE6 ikke viser hover på andet end links er en fejl.)

hvilken browser tester du i?

For jeg ved at visse browsere har et problem med :hover på andet end links.

Din margin er jo negativ. Den er jo helt gal. :D

Det kommer helt an på konteksten. En negativ margin kan skam være smart nok i nogle tilfælde.

Forestil dig at han har den indeni en større div rent html-mæssigt, men gerne vil have den vist udenfor div'en på skærmen. Så bruger man negativ margin.

Jeg tester det i Internet Explorer det nyeste...
Kan ikke teste den i firefox desværre fordi den er kun sat op til ie.. det er et skoleprojekt så kravet var bare at den kunne ses korrekt i ie

Din margin er jo negativ. Den er jo helt gal. (må sige at jeg er rimelige ny indenfor det her men altså det vise da rigtigt og som #3 siger så har han helt ret!

//Bungie

Mange tak for hjælpen :) så er der da ingen grund til at jeg bøvler mere med det!

//Bungie

t