drawlines...

Tags:    java

Er begyndt at progammer i java og er stødt ind i et problem. Jeg har lavet en drawline, som skal rykke til en bestemt position alt efter hvad jeg slår med min terning...

Er der nogen der kan fortælle mig hvilken kode jeg skal bruge for at få drawlinen til at rykke position??

på forhånd tak..

Det er ikke lige noget jeg har leget med, men er det ikke bare at fodre den med forskellige koordinater alt efter hvad udfaldet af terningen bliver??

jo, men når jeg så slår igen skal den rykke linjen til endnu en ny koordinat, så der stadig kun er en linje.

Min linje skal kun rykkes hend ad x-aksen, så har har hele tiden de samme y-koordinater... hvilket altså vil sige at x-koordinaten skal være variabel fra slag til slag...

Fair nok, så bliver du nødt til at ryde skærmen og tegne den på ny med de nye koordinater, ellers bliver der bare tegnet nye streger oveni hinanden.

hvordan gør jeg det?

hvordan gør jeg det?

Fold kodeboks ind/udKode 

hvordan fjerner jeg en drawLine uden den fjerner det i baggrunden.

hvordan fjerner jeg en drawLine uden den fjerner det i baggrunden.

Du er nødt til altid at gentegne ALT.

Du kan evt. have en liste af linje objekter som hver indeholder koordinaterne for linjens start og slut punkt:
Fold kodeboks ind/udKode 

Brug venstre muse knap til at tegne linjer. Alle andre muse knapper sletter den sidst tilføjede linje.

t