Køb af SERVER

Tags:    diverse

<< < 12 > >>
Hey udviklere..

Jeg har et projekt kørende, nemlig "FIREHOST" hvor man kan hoste hjemmesider, lige som www.dinhost.net eller www.webbyen.dk..

Det jeg savner er så bare FTP og PHPMYADMIN for hver bruger..

Og det kan jeg altså ikke hvis jeg bruger one.com..

Sååå,, jeg har tænkt mig at købe en server, som så står og køre hele tiden oppe på værelset..

Men, - hvilken server skal jeg købe?.. Pris fra 1000 - 6000..

Det skal jo selvfølgelig være en god server, altså ikke langsom osv.. Mit internet ligger på ca. 6mbit eller højere..

Sørger for at få en rangebooster og alt muligt til min server, så forbindelsen er god..

Tror det skal være dell, men kan jeg få lidt support ?

Tak ;)

Jeg tror godt du kan købe en af deres små "PowerEdge" servere for noget der ligner 6000, men de larmer værre end en støvsuger, så du ønsker ikke at have den til at stå ved siden af din seng.

F.eks:
http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.aspx/pedge_860?c=dk&cs=dkbsdt1&l=da&s=bsd&adv=SERBSDDK
Så vidt jeg kan se koster den 5.199,- + moms og levering.

Den er da ret nice!

Indtil jeg så at de ikke havde valgt et operating system, som så koster 4.450 kr oven i prisen xDD

Altså fra 5.199.0 til 9.649,00..

Så en servers pris ligger vel deromkring de 9.649,00 ??

Og så endnu et problem opstår..

Den er rimelig fed, og tænkte så at jeg kunne ønske mig den i føs gave hvis jeg selv lagde lidt i prisen,, men nu ser jeg at tilbudet med 4040 kr, udløber 30. Januar, og jeg har først føs d. 13 Martis :/

Hvordan skal jeg forholde mig til det?.. Skal jeg så bare købe serveren som den er uden operating system, og så bare ønske/købe et billigere system ??

Hvordan skal jeg forholde mig til det?.. Skal jeg så bare købe serveren som den er uden operating system, og så bare ønske/købe et billigere system ??

Tja... et lille forslag.... Linux?

Hvilket OS havde du regnet med der skulle være på ?

Du skriver tidligere at du vil bruge PHPMyAdmin, altså må du køre php = Brug dog linux :) Det er gratis

Linux gratis ?..

Soryr hehe, har ikke meget forstand på det, hvad er linux ? Et styre system? og hvor kan man købe/finde det ?

Tja, der er jo en række muligheder. Her er nogle af dem.

www.fedoraproject.org
www.debian.org
www.ubuntu.com
www.centos.org/

Okayyy så.

Hvis jeg så køber serveren, skal jeg så bare downloade LINUX og sætte ned på en CD og indsætte den på min server, og så installere LINUX ?

Ja, du downloader bare den Linux version du foretrækker og installerer det på maskinen.

Du skal lige være opmærksom på at en poweredge ikke født med cd-drev (det er normalt overflødigt på en server, ligesom tastatur, mus og skærm), så du skal boote den og installere via nettet.

Jeg ville foreslå ubuntu versionen af Linux, det er en af de mest brugte og den er let at bruge.

<< < 12 > >>
t