Trykket på link

Tags:    php

hejsa, jeg sad og tænkte på hvordan ser jeg om en helt alm besøgende har trykket på et link

det skal gøre at han kan klikke på det link en gang og kan trykke på det igen efter 24 timer ved dog ikke lige helt hvordan jeg kan gøre dette. Har lige prøvet med session men det holder ikke 24 timer :(

Mvh. K

5 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du skal benytte cookie til at gøre det.
Du kan læse mere om cookie her: http://dk2.php.net/setcookie

takker prøver lige

Jamen det er jo bare perfekt :) takker hvis du lige svare så kan du få de 5 points

Mvh. K og tak igen

Du skal lige have med, at dette ikke er så sikkert igen - vid at cookies kan slettes forholdsvis uden problemer af brugeren, så hvis der er gevinst i at snyde, kan det gøres forholdsvis udetektérbart.

Hvis det er meget vigtigt at brugeren ikke klikker på det link mere end en gang i døgnet, kan du lave det med mysql, men det vil så kræve at brugeren er logget ind (medmindre du lagrer brugeren efter IP, men så har folk med dynamisk IP eller TOR frit spil)

Okay :/ hmm, ellers er der ikke nogen mulighed ?.

Dog syntes jeg cookies i dette omfang er okay da det ikke er nogen form for OMG HAN KLIKKEDE IGEN :)

bare et lille fritids projekt, dog hvis der findes en mulighed som man ikke kan snyde vil jeg da med glæde høre nærmere om den.

:)

t