Ok... her kommer ideer til hvad du skal lave...
1) Først laver du en mappe der hedder "Teknologier"
2) Derinde opretter du så mapper med det du kan, dvs. har lært, f.eks. har du et program liggende som illustrerer brugen af INI-filer eller du har en unit liggende som automatisk tilføjer skygger til alle dine hints i programmerne.
Hvorfor? tænker du... Fordi så kan du altid kigge i din mappe og se hvad du kan og evt. hvad du kan genbruge af gammel kode! altså for det første: ORDNUNG MUSS SEIN!
3)
Her er en lille udfordring:Du kender sikkert funktionen Pos som returnerer positionen af et tegn. Problemet med denne funktion er, at den returnerer kun det første tegn og man kan derfor ikke bruge den til at søge efter 2 %'er i denne streng f.eks: "a%b%c.de". Den vil altid kun returnere den første.
Du skal så lave funktionen PosN som udover de parametre som Pos tager, også skal tage en værdi for startpositionen og dermed også kan returnere % #2
4) Når du så har postet svaret, og ja, hvis du har kopieret den et sted fra ved jeg det
for jeg kender mange sites
hehe... Nåh, men din anden opgave bliver så at lave, vha. ovenstående, et program som kan returnere de de forskellige "properties" ud fra følgende streng:
const
strOne = 'c:\\,BILLEDER|PROGRAMMER';
strTwo = 'd:\\,FILM:BILLEDER|MUSIK|PROGRAMMER';
Dit job bliver så, at splitte strengen op, først i to, dvs den ene halvdel er i strOne: "c:\\" og den anden halvdel er derfor: "BILLEDER|PROGRAMMER"
anden halvdel skal så splittes op og du skal dermed isolere "BILLEDER" og "PROGRAMMER" fra hinanden.
Hvis du undrer dig over hvad du skal bruge dette til, så tænk på at kombinere det med en søgealgoritme, som du også selv har lavet, du kan på den måde søge specifik i dit program på indhold i forskellige mapper...
og hvis jeg skal være helt ærlig, så vil du ikke få så meget ud af at kigge min kode igennem. 1) den er nok for roddet 2) enhver programmør har sin egen syntaks og 3) man lærer først når man får: "AHA"-oplevelser
Så jeg kan kun sige:
Happy Codin'
Casper
Tilføjet ved redigering: "I andre må da også gerne lege med"
[Redigeret d. 05/02-04 22:40:08 af Casper Steinmann]