seje ting

Tags:    delphi

<< < 123 > >>
Jeg vil gerne have gode eksempler på nogle programmer.
Da jeg ikke ved hvad jeg ska lave, og da jeg ikke kan så mange koder, kan jeg ikke lave så mange fede programmer.
Håber du kan skrive nogle ideer, og skriv hvordan jeg eksempel kunne lave dem. Jeg er en mællem noob så det skal ikke være for svært, eller for læt


[Redigeret d. 05/02-04 22:05:13 af Theis]



22 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg bryder mig om din morale CHadi...

Ellers synes jeg der er nok artikler til delphi at læse. Og jeg synes nu også der er et par stykker der er ganske udfordrene. Så du må jo bare gå igang med at læse Theis :)
Desuden er det lidt luset med 1 UP :D



Så må du vel bare tjene nogle UP'er? Tilføj nogle ressourcer tilføj nyheder svar på spørgsmål osv. .
Så er du ikke hel tom om en måned :)

Men oki... For 1 UP kan jeg da godt give dig et meget lille stykke kode.. ved ikke om det er sejt.. men:
Fold kodeboks ind/udKode 

Den fortryder seneste handling i en richedit :)
Hilsen CHadi
Mit lykketal er 2959



Ok... her kommer ideer til hvad du skal lave...

1) Først laver du en mappe der hedder "Teknologier"
2) Derinde opretter du så mapper med det du kan, dvs. har lært, f.eks. har du et program liggende som illustrerer brugen af INI-filer eller du har en unit liggende som automatisk tilføjer skygger til alle dine hints i programmerne.

Hvorfor? tænker du... Fordi så kan du altid kigge i din mappe og se hvad du kan og evt. hvad du kan genbruge af gammel kode! altså for det første: ORDNUNG MUSS SEIN!

3) Her er en lille udfordring:
Du kender sikkert funktionen Pos som returnerer positionen af et tegn. Problemet med denne funktion er, at den returnerer kun det første tegn og man kan derfor ikke bruge den til at søge efter 2 %'er i denne streng f.eks: "a%b%c.de". Den vil altid kun returnere den første.
Du skal så lave funktionen PosN som udover de parametre som Pos tager, også skal tage en værdi for startpositionen og dermed også kan returnere % #2

4) Når du så har postet svaret, og ja, hvis du har kopieret den et sted fra ved jeg det ;) for jeg kender mange sites ;) hehe... Nåh, men din anden opgave bliver så at lave, vha. ovenstående, et program som kan returnere de de forskellige "properties" ud fra følgende streng:

Fold kodeboks ind/udKode 


Dit job bliver så, at splitte strengen op, først i to, dvs den ene halvdel er i strOne: "c:\\" og den anden halvdel er derfor: "BILLEDER|PROGRAMMER"

anden halvdel skal så splittes op og du skal dermed isolere "BILLEDER" og "PROGRAMMER" fra hinanden.

Hvis du undrer dig over hvad du skal bruge dette til, så tænk på at kombinere det med en søgealgoritme, som du også selv har lavet, du kan på den måde søge specifik i dit program på indhold i forskellige mapper...

og hvis jeg skal være helt ærlig, så vil du ikke få så meget ud af at kigge min kode igennem. 1) den er nok for roddet 2) enhver programmør har sin egen syntaks og 3) man lærer først når man får: "AHA"-oplevelser

Så jeg kan kun sige:
Happy Codin' ;)

Casper

Tilføjet ved redigering: "I andre må da også gerne lege med"

[Redigeret d. 05/02-04 22:40:08 af Casper Steinmann]



En sej ting at lave ville være at program, der ved hjælp af Indy'
s UDP komponent requestede en Counter-Strike server for forskellige informationer, så som map, players osv.!
Har jeg selv lige arbejdet med, og det er både nemt og sjov

Men om det er sejt, er vel en smagssag?

John Johnson




De skal også være lidt sværre end alt det begynder pjat,

Lol.. Så bliver jeg sgu lidt i tvivl... Det vil sige at alt det som vi her på udvikleren.dk har hjulpet med = pjat?
Hmm... Nej det synes jeg nu ikke!
Hvorfor er det lige at du skriver begynder pjat? Det er slet ikke pjattet at være begynder og nybegynder kode(hvad så end det er) er slet ikke pjattet! Du må passe på med hvad du siger! Du har selv været newbie engang (eller er det stadig), men du beskriver det som pjattet? Hmm... tror du har fat i noget forkert, som du burde trække i dig igen!

Nå.. det var et sidespring... Hvad menes med sejt kode? Al delphi kode er sejt (for en delphi programmør), så jeg kan ikke lige se noget specielt?

Til sidst: Det er sejt at kode et program selv! Og ikke bare få noget kode fra en ven... eller noget :)
Hilsen CHadi
Mit lykketal er 2959



Nej chadi...
det var ikke sådam ment.
Jeg mener at det ikke skal værre for rene begyndere.
Du skulle ikke tolke det sådan.
Unskyld vis jeg skrev det forkert



Det er da, fordig at jeg fra andre steder end udvikleren kender til at der står en masse om noob.

En fejl.

sorry.
Skulle skrive det på en anden måde



Og jo.
Det har jeg jo været. Men det er jeg stadig.
Ked af vis jeg har gjord dig fortræd



Jeg er helt enig med Chadi,
hvad bilder du dig ind at kalde seriøse forsøg på at hjælpe lige netop dig, på en af dine mange poster, for pjat ?
Jeg håber vi har misforstået din pointe ellers har du vist været lidt for hurtig i vendingen med ordvalget ?

Desuden synes jeg ikke man bør oprette en tråd uden at have et fast motiv til udfaldet, det vil sige at jeg ikke mener man bør åbne en post der bare siger: "har I noget sejt kode ?" uden at vise nogen form for retning, så som: editorer, servicering, webklienter og så videre.

så kort og godt:
Hvad tænker du på med "sejt kode" ?

// Kasper
»http://kaspertech.dk

[Redigeret d. 05/02-04 21:48:23 af KasperTech]



Chadi.
du har rat igen.
Det er sejt at lave dem selv. Det er derfor jeg programmere.
Men jeg skal lærer det fra nogle. Mener ikke hele programmet.
Men dele.
Eksempel: kunne det være du lå inde med en fed kode, som ikke særlig mange som jeg kunne. Det kunne være en kode der optog ting fra en microfon. Den kunne du så give mig her. Og så udvikler jeg måske videre på den der.
Ikke et helt program. Enkle dele.
Kan du forstå hvad jeg mener

Jeg har måske skrevet det forkert. Men jeg er kun 13 år. Så de siger meget af det.



<< < 123 > >>
t