Problem med mit kommentar system

Tags:    php

Hej

Jeg har et mindre problem med mit kommentar system.

Når man har skrevet en kommentar og klikker på opret sætter den skam os min kommentar ind i min database.

Men hvis man så klikker på F5 altså opdatere på samme side hvor du opretter kommentaren, opretter den bare en kommentar mere med samme tekst som den brugeren oprettede først.

Kode:
Fold kodeboks ind/udKode 

Håber det en som lige kan se fejlen:P

5 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Gem tiden for post i en session variabel

derefter kan du teste på følgende regel:
Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 09.01.2008 09:22 af Bruger #10216
Det er ikke en fejl, det er meget standard i diverse browsere at en opdatering af siden gensender POSTDATA...

Du kan da også bare lave en:

header('Location: DIN_SIDE_');
exit;

Så sender du dem væk fra deres post efter de har skrevet en kommentar

Hej

Jeg har et mindre problem med mit kommentar system.

Når man har skrevet en kommentar og klikker på opret sætter den skam os min kommentar ind i min database.

Men hvis man så klikker på F5 altså opdatere på samme side hvor du opretter kommentaren, opretter den bare en kommentar mere med samme tekst som den brugeren oprettede først.
Håber det en som lige kan se fejlen:P

Som der er blevet skrevet før, så er det jo en standard i de fleste browsere at den gemmer POSTDATA, derfor når du så trykker F5, så gør det præcis det som den skal, fordi den tror det er en ny kommentar der er kommet.

En løsning til dette, ville være at lave en $_SESSION[trådid], og så et lille script der chekker om personen allerede har skrevet en kommentar til den tråd, og hvis det er inde for ét minut eller sådan noget, så bare lade være med at indsætte den i databasen

okay jeg vil lige prøve og se om jeg kan finde ud af din metode GNU, skulle nu ikke være noget problem

t