Heya søger noget hjælp :)

Tags:    .net

Heya...
Jeg overvejer at lave en hjemmeside, som skal køre fra min sever... Men har ingen ide om hvordan man gør :(
Jeg har læst lidt om wampserver og sådan noget... Og jeg kender dog også en del til HTML... Det mine spørgsmål går ud på er:
Skal man have et www. navn eller sådan noget? kan man ikke bare have en IP i stedet for?

Ved godt jeg skriver lidt mærkeligt, jeg har bare ingen ide om hvordan jeg skal begynde mit project...

Jeg har computere og severe routere osv...

håber i kan hjælpe mig...

På forhånd tak :D

7 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Ronni,

Du skriver du har en server selv. Er det en du har stående hjemme hos dig selv, eller er det noget serverplads du betaler for ude i byen?

Hvis du blot skal lave en hjemmeside med statisk indhold er HTML fint til at begynde med, men såfremt du ønsker nogle form for dynamisk indhold skal du til at rode med nogle programmeringsteknologier.

Hvis jeg var dig ville jeg starte med at få server til at køre som den skal. Dvs. at du kan gå på FTP på fra hvilken som helst pc, på din server.
Hvis du har gjordt det skal du på FTP'en lave en fil der hedder "index.html".
Når du går ind på en ip fra en browser, vil den automatisk søge efter en index.html, som vil blive vist hvis den findes.

Hej Ronni,

Nu kommer den skamløse reklame ...

IIS og alle de online guides er fine, men denne her bliver smitd ud om en uges tid. Du kan ringe på 27 58 27 88 hvis du har lyst til at hente den - tag en 2 liters harboe cola med som betaling :D

Apache Server Bible
Af: Mohammad J. Kabir
0-7645-3218-9
Tilstand: Tidligre Biblioteks, velholdt. Uden CD.
Pris: en 2L Harboe Cola

Med venlig hilsen
Ieet

hehe takker begger 2...
Jeg jeg har severen stående hjemme hos mig selv...
Den virker ikke lige pt... mangler lige nogle små ting...

Hvilken Programmer syntes i jeg skal bruge, for at gøre det så nemt for mig selv så muligt...

takker for hjælpen :)

Lige på det punkt aner jeg ikke en skid :D
Beklager.

Held og lykke med det.

hvis den staar hjemme hos dig selv skal du anskaffe dig et statisk ip nummer fra din isp. Du skal muligvis ogsaa registrere et domaenenavn. Det behoever du ikke men saa skal brugerne indtaste ip nummeret i browseren hvilket er noget crap. Som server sprog kan du vaelge java, .net, php, ruby, python. Der er masser af muligheder.

Må som redaktør lige hoppe ind her og sige, at stedet hvor den her post er oprettet er helt forkert. Mener den skulle have ligget under "Generelt / Diverse".

Hehe meget godt tilbud Ieet kommer med til gengæld :)

Men for at du får den bedste hjælp vil jeg råde dig til at starte med at spørge til server-opsætning på ovennævnte forum.

For at hive dig en smule ind på sporet vil jeg dog give dig nogle hints til spørgsmål der kan få dig i gang i en god rækkefølge:
- Hvad skal der køres af web på serveren (skal det være rent statisk HTML eller skal det være dynamisk)?
- Hvilken type programmering og sprog skal der køres på serveren?
- Hvilken type server skal/kan/vil der køre på din maskine? (Windows, Apache, osv.)
- Skal serveren kun kunne tilgåes internt hjemme hos dig eller skal den også kunne tilgåes udefra?

Et eksempel på et svar, som jeg ville give, hvis vi skal holde os til denne del af forummet ville være:
- Dynamisk (jeg vil godt kunne lave en dynamisk webside med en database eller lignende bagved).
- ASP.Net som terminologi og C# som programmerings-sprog.
- Server: Microsoft Windows 2003 Server
- Vil kun have den til at køre internt hjemme hos mig selv (den må ikke kunne gå på nettet og kunne tilgåes udefra).

Det var bare et eksempel som sagt. Kommer jo an på hvad du vil bruge det til. Bare du er klar over, at hvis du vælger at installere en type server så begrænser du dig også egentligt til at køre nogle få ting på den:
Dvs. hvis du vælger at køre en apache-server på den så vil du måske ikke kunne køre asp.net på den (kan lade sig gøre, men det er hardcore besværligt).

Håber det har givet dig en større indsigt.

Hvis du opretter en ny tråd på det andet forum jeg har henvist til så luk den her tråd :)

God fornøjelse.

t