Beta-Designs

Tags:    diverse

<< < 12 > >>
Hej udviklere..

Mig og en kammerat har startet et lille webdesignfirma vi har valgt at kalde beta-designs.

Vi har efter hånden fåer siden nogen lunde op og stå, der mangler dog stadig en del indhold, men selve designdelen er ved at være på plads, så ville lige høre hvad i syntes om siden?

www.beta-designs.dk

Og hvad syntes i om navnet?

Mange vil nok syntes at "beta" ikke er godt at putte ind i et navn, da man ofte forbinder beta med en prøveversion, eller noget der ikke er helt færdigt endnu, men så var det vi tilføjede slogannet "More Than Just Beta", hvad syntes i om det?

Kom med noget ris og ros folkens :D

Venlig hilsen
Simon Smith & Kasper Fladmose
beta-designs

I det store og hele en fin side.

Det er lidt for tydeligt at manden er indsat på billedet.

Fonten til brødteksten er lidt for lille.

Jeg synes ikke om navnet, som du selv siger, det lyder lidt for meget af noget der ikke er færdig.

Jeg synes det ser rigtig godt ud. Nu synes jeg ikke at fordi navnet siger beta-designs er det lig at det i laver ikke er godt.

Brødteksten skal være lidt større og så tror jeg faktisk det vil se godt ud.

Bertel: Det med at beta siger at siden ikke er helt færdig, passer jo også. Vores standard pakkeløsning vil indeholde design og nogle undersider og et CMS, dvs. at vi ikke putter indhold på siden, og dermed er siden jo heller ikke færdig ;)

Martin: Vi kigger på brødteksten, ellers mange tak ;)

Man kan scrolle, og det ser dumt ud.(Tryk med midterknappen på musen)
Beta-desing som navn. Køb et nyt domæne. Det jeg tænker: Beta som i noget der ikke er færdigt; Beta som i noget der er næst bedst(efter alpha).

Mathias: grunden til "beta" er jo, som jeg skrev tidligere, at vi ikke putter indhold på siderne, med mindre folk selvfølgelig betaler ekstra for det. Det vil jo så sige at siderne ikke ER helt færdige, altså nærmest kun en beta version ;)

Det er dine kunder ligeglade med. De tænker kun på hvad de umiddelbart forbinder navnet med!

Jeres side validerer ikke.
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.beta-designs.dk%2Fabout.html&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&group=0
det er vigtigt at den gør det. I kan ikke være bekendt overfor jeres kunder at lave sider som ikke validerer.

Derudover er navnet ikke godt, uagtet om I putter indhold på siderne - når navnet er beta designs er indholdet altså slet ikke nævnt, og ordet beta vil blive sat i forbindelse med designs og altså give et forkert indtryk hos potentielle kunder.

Derudover er jeres slogan modsigende navnet.

Sidst men ikke mindst er jeres side flot designet, men den mangler sjæl. Farverne er kedelige. Grå/sorte sites kan sagtens være fede, men I har ramt lige præcis den palette der er utroligt kedelig.

Som andre så syntes jeg ikke om navnet, det virker ikke seriøst.
Derudover så bryder jeg mig ikke om sider der ikke tilpasser sig browserens størrelse, jeg sad rent faktisk og tænkte på, øhh er der kun den ene side uden nogen henvisninger til noget som helst.

Nu er i gang med, at lave et firma der skal sælge designs. Det betyder unægteligt, at jeres image ren grafisk skal være i top. Så jeres hjemmesides udseende vil afgøre udfaldet for jeres produkt!

Lige nu ser desinget fint ud, man kan se I har potentielle, men I mangler lige det sidste finish. Hvis jeg var en stor kunde, der skulle bruge det helt store, så ville jeg ikke vælge jer - i manlger detaljerne (det i hvert fald det som jeres hjemmesides udseende giver til udtryk).

I har det grundlæggende og designet har det der xp/vista-agtig-look (altså bløde kante osv.), men i formår ikke at køre stilen helt i gennem. Fx "Velkommen", fonten er total forkert. Den passer slet ikke ind nogen steder med resten af temaet. Udover det skal I have styr på jeres brødtekst - helt lidt og pænt, end meget og rodet. For meget tekster er IKKE lig med et godt indtryk. Ved meget tekst kan man også hurtige lave mange fejl.

Så I skal lige have de sidste detaljer på plads, både designet og HTML (validering, browser tilpasning osv.) - så tror jeg I er godt kørende.

Jeg har selv et firma (www.uniqo.dk), men som I kan se, så designet slet ikke noget at prale af. Det kan jeg dog godt leve med, da jeg stort set kun laver opgaver der med ren programmering at gøre.

...iøvrigt tror jeg godt, jeg kunne bruge til et projekt er i gang med :)

Synes også at navnet er misvisende.

JEg synes i skal kigge på jeres tekst på siden, synes den virker uprofessionel i bruger meget tid på at forklare jeres begreber:

"Eks. hvis en sides målgruppe er unge, så skal siden have nogle elementer og funktioner som passer til og let kan relateres til de unges hverdag. Og det er sådan set det som det grundlæggende drejer sig om, hvad enten der er tale om helt små børn eller pensionister. "

Ovenstående ved man altså godt, når man har skrevet at "siden skal passe til målgruppen", så er der altså ingen grund til at forklare hvad begrebet målgruppe betyder, det virker lidt som en fremlæggelse i dansk i gymnasiet, hvor man tror man skal forklare alt man laver.

Jeg læser jeres tekst og tænker: "Laver i kun sider til børn og pensionister", "Er det personlige hjemmesider i laver, eller er det også til firmaer?". Pas på at i ikke skriver jer ind i et hjørne - for lidt tekst er skidt, og for meget tekst er også skidt, specielt hvis ikke det er skrevet korrekt.

<< < 12 > >>
t