Jeg vil gerne lære C+/C++

Tags:    c++

<< < 12 > >>
Ja. Jeg vil gerne lære at lave et program. Og efter jeg har læst lidt her inde er jeg kommet frem til det bedste er C+ eller C++....

1, Hvad foretrækker du? C eller C++

2, Hvor downloader jeg det du foretrækker ? (Jeg har downloaded noget som hedder microsoft Visual c+ ekspress Editon er det det rigtige?)(Bruger man notes blok ligesom HTML eller noget andet?

3, Hvordan bruger jeg det du foretrækker?

(Vil ikke bruge penge på det og heller ikke låne bøger.)

Indlæg senest redigeret d. 05.01.2008 19:50 af Bruger #12249
Kan kun sige en ting, regn med det bliver svært :),

sidder dog selv og lære Java og det er en del nemmere end C++ dog er java heller ikke det nemmeste at forstå :)

Held og lykke

Tak :)

Men ved du hvor jeg kan få en tut ?

C+ ?

Jeg mente C xD

For mig er der ingen tvivl, du skal lære C++. Fordi det er et meget mere moderne og elegant sprog end C.
Visual C++ express er ok, den skal nok sættes lidt specielt op for at få den til at compilere rigtig C++ kode.

Start med en tutorial:
http://www.udvikleren.dk/C/Article.aspx/286/

Vil gerne bruge Visual C++

SÅ er der nogle der har en tut?

PÅ dansk :)

For mig er der ingen tvivl, du skal lære C++. Fordi det er et meget mere moderne og elegant sprog end C.

hehe...Det er du bestemt ikke den eneste, som mener Bertel, men vi er stadig nogle, som mener, at C er mere elegant :-)
C++ tilføjer en maaaasse ekstra obskur syntax og hvis man bruger alle features bliver koden noget rigtig snask, og det kan være svært at gennemskue helt præcis hvilken metode, som udføres. Og giver det mening at forskellen på prefix increment og postfix increment operatoren er at postfix tager en integer som parameter ?

Men jeg startede også med C++ (Java faktisk) men valgte så sidenhen at bruge C i stedet, så gå du bare med flertallet og lær C++, men tro ikke at det er nok med ét sprog. Forskellige opgaver løses lettest med forskellige sprog og visse opgaver kan ikke løses med C++ og andre KAN løses med C++ men er lettere med andre sprog.

Mht. hvilke værkøjer jeg bruger, går jeg nok igen imod strømmen, for jeg bruger ikke et IDE, som de fleste nok bruger.
Jeg arbejder under Linux og bruger følgende:
* GVim editoren
* gcc
* ctags
* Bash shell
* Gnu Make
* Doxygen

IDE'erne kan give dig meget af, hvad mine værktøjer har, men absolut ikke det hele. Det tager laaang tid at lære at bruge GVim, men tiden er givet godt ud.

Men som du kan se på svarene, så er valget af sprog og værktøjer meget personlige, så det mest rigtige at gøre vil være at prøve dig lidt frem med forskellige fremgangsmåder og så rette lidt til undervejs og finde din egen stil.

Indlæg senest redigeret d. 05.01.2008 22:48 af Bruger #2695
Robert, for 5 år siden mente jeg også at C var et bedre sprog end C++, men jeg har lært at sætte pris på alle de ekstra værktøjer som C++ giver. Forskellen på syntax'en for pre-fix og post fix operatoren er til at leve med. Og C++ kode er ikke noget snask, tværtimod. Jeg bruger (stort set) aldrig en IDE.

Ka---ka, jeg linkede til en Dansk tutorial før:
http://www.udvikleren.dk/C/Article.aspx/286/
Den kan fint bruges sammen med Visual C++

Kan man endelig bruge C# til at programere?

Vis ja vil i så anbefale det?

Ja du kan godt bruge C# til at programmere programmer med..

Har du nogle erfaringer med at programmere, hvis ikke vil jeg klart anbefale dig at starte på Java. Da det er nemmere at lære synes jeg i hvert fald. Og hvis man kommer fra de uvisse uden at kende til noget om programmering, så er det sku et stort skridt at starte på C/C++

<< < 12 > >>
t