For mig er der ingen tvivl, du skal lære C++. Fordi det er et meget mere moderne og elegant sprog end C.
hehe...Det er du bestemt ikke den eneste, som mener Bertel, men vi er stadig nogle, som mener, at C er mere elegant :-)
C++ tilføjer en maaaasse ekstra obskur syntax og hvis man bruger alle features bliver koden noget rigtig snask, og det kan være svært at gennemskue helt præcis hvilken metode, som udføres. Og giver det mening at forskellen på prefix increment og postfix increment operatoren er at postfix tager en integer som parameter ?
Men jeg startede også med C++ (Java faktisk) men valgte så sidenhen at bruge C i stedet, så gå du bare med flertallet og lær C++, men tro ikke at det er nok med ét sprog. Forskellige opgaver løses lettest med forskellige sprog og visse opgaver kan ikke løses med C++ og andre KAN løses med C++ men er lettere med andre sprog.
Mht. hvilke værkøjer jeg bruger, går jeg nok igen imod strømmen, for jeg bruger ikke et IDE, som de fleste nok bruger.
Jeg arbejder under Linux og bruger følgende:
* GVim editoren
* gcc
* ctags
* Bash shell
* Gnu Make
* Doxygen
IDE'erne kan give dig meget af, hvad mine værktøjer har, men absolut ikke det hele. Det tager laaang tid at lære at bruge GVim, men tiden er givet godt ud.
Men som du kan se på svarene, så er valget af sprog og værktøjer meget personlige, så det mest rigtige at gøre vil være at prøve dig lidt frem med forskellige fremgangsmåder og så rette lidt til undervejs og finde din egen stil.
Indlæg senest redigeret d. 05.01.2008 22:48 af Bruger #2695