Rip lydlen fra dvd

Tags:    diverse

Har netop købt en dejlig musik dvd med liveoptræden med AC/DC. Men for at få mest ud af mine penge håber jeg lidt på at rippe lydden fra dvd'en således at jeg kan høre live optagelserne fra min mp3 - uden at skulle se filmen. Men hvordan gør jeg det? Nogen der kender et program?

6 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Google er et godt bud ;)
Der findes alverdens software derude til det.
Om det er helt lovligt at rippe, tør jeg ikke sige.

eksempel:
http://www.imtoo.com/dvd-audio-ripper.html

DVD Decrypter decrypterer CSS'en på dvden (Det er vist krypteringsform til DVDer :S). Den skal du bruge vis dvden krypteret, ellers kan du bruge DVDfab HD decrypter. Det med lyden, kan du prøve med den her: http://www.power-dvd-converter.com/?gclid=CPXS463r3pACFQ6hQwodrnQKXA
Har aldrig prøvet den, men den ser da fin ud (;

Indlæg senest redigeret d. 05.01.2008 11:02 af Bruger #10266
Jeg havde på et tidspunkt et program, jeg tror det hed DVD decrypter, men jeg vil ikke ligge hovedet på blokken.

Jeg kan iøvrigt godt lide din musiksmag :) AC/DC styrer, er det plugme in?

Okay tak for hjælpen. Kan se der er utallige programmer som jeg lige må kikke på. Tak

Vdr. Ken er jeg 100 % sikker på at det er lovligt. Det er jo også lovligt at rippe en cd og brænde et kopi af den. Så hvorfor må jeg så ikke rippe lyden fra min dvd og brænde den på en cd?

Vdr. Troels. Yes AC/D styre. Er Family Jewels. Okay dvd. Massere af musik med Bon Scott. Men ville hellere have nogle mere live. DVD'en indholder nemlig mange musik-videoer (iklædt som live, men er ikke).

Hvis du vil rippe musik-videoerne kan du bruge FlaskMPEG. Det er helt gratis, men det kræver at du lige leger lidt med det. Den kan komprimere det til det codec du nu har installeret, og
gemmer i .AVI ;)

Gider jeg ikke. Har den jo på dvd, og fylder lidt for meget til at jeg gider at overføre mine film til computeren ;)

t