Ny computer

Tags:    diverse

Hej.

Jeg skal have en stationær computer, men jeg er i tvivl om hvad jeg skal købe, så jeg spørger nu jer eksperter til råds ;)

Den skal opfylde nogle krav:

- Godt grafikkort til krævende spil
- Omkring 1 GB Ram
- Mindst 80 GB HD
- ca. 5.000 kr (med eller uden skærm)

Jeg har fundet nogen her:

edbpriser.dk
computersalg.dk
Der er også en i Bilka (se reklamebladet der gælder fra 2. januar - øverst på side 33

VH Claus

10 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
For 5000 kan du sagtens få 200 GB harddisk og 2 gb ram!
Et forslag kunne være selv at bygge en, der er mange penge at spare ;)

Du kan evt. ringe til nogle edb-butikker og hør om de kan give dig et uforpligtende tilbud på noget samlet.
Her er nogle steder du kan ringe til.

www.midt-data.dk
www.kolding-data.dk
www.shg.dk
www.expressdelivery.dk
www.bob.dk

Jeg har venner og familie som har købt disse steder og der har servicen altid været god og jeg har ikke hørt noget dårligt.

Indlæg senest redigeret d. 31.12.2007 16:52 af Bruger #6559
Jeg syntes at Elgiganten er en dårlig butik at købe elektronik i, jeg har selv prøvet at komme der ud med en bærbar (Der var købt en alt dækkende forskikring) der havde flækket skærmen, de var over 3 måneder om at sætte en ny skærm i, en anden af mine venner var ude for det samme, og det tog næsten ligeså lang tid som det gjorde hos mig.
Men det er bare mine erfaringer. :D

Hilsen
Martin Andersen
www.cubu.dk

Ja det er det måske.
Dit andet forslag har kun 512 mb ram, og det synes jeg også er for lidt.
Er Acer's stationære computere gode?

Den fra elgiganten har 3072 mega byte RAM = 3 GByte ...
Jeg købte for et par måneder siden en ACER i computercity, stort set magen til den jeg linker til. Den har fungeret fint, bortset fra lidt bøvl med cpu-blæseren, som de fiksede uden problemer.
Man kan godt spare lidt penge på at samle og installere selv, hvis man gidder besværet.

Man kan godt spare lidt penge på at samle og installere selv, hvis man gidder besværet.

Besværet? Når man har fået alle delene sætter man en lørdag af til at sidde og nørkle med det. Og skal det gå stærkt kan man godt samle en stationær på 1 time, hvis man er meget fingernem og der ingen problemer er.

Jeg vil helst ikke begynde at samle en. Det lader jeg nogle eksperter om.

Er de pc'er som man køber i elgiganten, bilka og lignende gode nok, eller er det noget skrammel.
Jeg synes de ser gode ud, men eksperter siger altid at det er dårlige computere..

Man får hvad man betaler for.

Mærkevare PCer til den dobbelte pris er nok en tand bedre, men til hjemmebrug er der ingen grund til ikke at købe en billig i f.eks. elgiganten, computercity eller bilka.

Jeg har også hørt meget dårligt om elgiganten.
Tager i bilka i morgen for at kigge på det tilbud de har. Ellers kan det være jeg prøver at kontakte nogle af de nævnte..

t