Copyright lydfil

Tags:    diverse

<< < 12 > >>
Hejsa.

Jeg har en lydfil, og den har jeg lagt ud på min webside.
Hvordan kan jeg gøre sådan så filen ikke kan hentes fra serveren.

Man kan jo gå ind og se kilden fra den side hvor filen ligger, og se url'en på lydfilen. Hvis man skriver denne direkte url, så hentes filen til computeren, men hvordan undgår jeg det, når filen ikke skal kunne hentes.

Jeg ved godt at man til enhver tid vil kunne overspille filen fra siden på andre måder, men den skal altså ikke kunne hentes direkte...

VH Claus

14 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Kan jeg gøre det med htaccess?

jeg kan ikke få programmet til at virke..
Den kommer med en fejl om at Intenet Explorer skal være lukket.

Se fejlbilledet her

Jeg har prøvet at lukke alle Internet og også prøvet at afbryde internetforbindelsen...

Det vil være tåbeligt at embedde den i en flash fil, flash skal hente den fra en anden destination. Så skal bruger have fat i fiddler eller lignende request/respons debug tool og se hvorfra kilden ligger.

Embedder du den, kan flash filen blot hentes og afspilles - så er du altså ikke kommet ret meget længere.. En snedig bruger kan hurtigt generere mpeg -> mp3 ud af den.

Skal du dit materiale beskyttes på den smarteste måde, skal det nok være gennem drm, og windows media server. Læs mere her : http://www.google.dk/search?hl=da&q=digital+rights+management+msdn&meta=

/JJ

Det lyder meget rigtigt.

Det kræver godt nok lidt at sætte sig ind i.
Det skal gøres på en enkel måde, hvis det kan lade sig gøre.

Indlæg senest redigeret d. 29.12.2007 13:09 af Bruger #11845
<< < 12 > >>
t