Copyright lydfil

Tags:    diverse

<< < 12 > >>
Hejsa.

Jeg har en lydfil, og den har jeg lagt ud på min webside.
Hvordan kan jeg gøre sådan så filen ikke kan hentes fra serveren.

Man kan jo gå ind og se kilden fra den side hvor filen ligger, og se url'en på lydfilen. Hvis man skriver denne direkte url, så hentes filen til computeren, men hvordan undgår jeg det, når filen ikke skal kunne hentes.

Jeg ved godt at man til enhver tid vil kunne overspille filen fra siden på andre måder, men den skal altså ikke kunne hentes direkte...

VH Claus

14 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hey Claus,
det er desværre ikke rigtigt muligt såfremt du vil lægge den ud som rå fil.
Det du tilgengæld kan, er at lave et flash applet, hvori filen ligger direkte i flash filen og derved fjerner du de fleste af downloadsne.

På denne måde kan man vel lave sin egen afspiller.

Jeg har bare ikke styr på flash

...ja, det kan man godt, men det er altså ikke nødvendigt ;) det bliver noget med at klikke et sted, trykke noget ala "indsæt lydfil" og så vælge filen. Meget sværere er det ikke.

Så skal det nok være noget ala det system som Rapidshare.com kører med. Der skal man fx være logged in som Premium for at få "Direct Download" og hvis man ikke er logged ind så kommer man til en html side. Jeg vil gætte på at det er at lege lidt med .htaccess

Dog kan flashfilen downloades og rippes til video/lydfil...

Jeg kan heller ikke lave flash.
Medmindre det er utrolig enkelt det her

det er forholdsvis ligetil. et par klik med musen burde være nok. Jeg er for rusten i mine flashkundskaber til at fortælle præcist hvordan, dog.

På denne måde kan man vel lave sin egen afspiller.

Jeg har bare ikke styr på flash

Dog kan flashfilen downloades og rippes til video/lydfil...

true, men det fjerner de første 10 personer der forsøger ;)

Jeg har fundet denne tuturial

Men hvor får jeg programmet til at lave det?

Jeg har fundet programmet, men vil det virke?

<< < 12 > >>
t