Tags
Forum
Artikler
Brugere
Stil spørgsmål
1
Login
Husk mig
Hjælp til frames/Iframes
Tags:
programmering
Bruger #13017
@ 27.12.07 12:55
0
Hej herinde
Har brug for et råd.
Sidder og laver en hjemmeside, og har oprettet min index i frames, en top og en main. I min main har jeg så indsat en iframe hvor jeg så gerne vil have mine knapper i min top frame til at aktivere til....men det driller for vildt. Nogen som evt. kunne give mig et godt råd hvordan jeg aktivere min knap til min iframe?
Tak på forhånd
Bruger #4996
@ 27.12.07 20:02
196
Jeg er ikke ekspert i frames, men der er ikke andre der har svaret;
Normalt anbefaler man ikke brug af frames/iframes, byg siden op med div's i stedet.
Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår hvad det er du vil lave, og hvilke problemer du har. Kunne du oploade en side med den kode du har, og gerne et billede af hvordan du vil have det til at se ud?
Bruger #13017
@ 29.12.07 10:00
0
Hej og tak for dit svar.
Jeg kan desværre ikke oploade en side for at vise dig hvad jeg mener, men kan prøve at se om jeg kan forklare mig helt korrekt.
Jeg har en top hvor jeg har lagt et image/logo af firmaet. Nedenunder har jeg nogle menuknapper som jo skal aktiveres til forskellige htm. doc. De htm. doc vil jeg gerne have skal åbnes midt på siden, og samtidig skal top og menu blive stående hele tiden.
Håber det måske er forklaret lidt bedre. Er gået væk fra iframe/frame nu.
MVH
Bruger #4996
@ 29.12.07 13:21
196
Dvs. du er gået over til div?
Jeg synes du skal starte med at læse lidt om css og div:
http://www.html.dk/tutorials/css/
Specielt de sidste lektioner om "box modellen" og "Positionering af elementer" er relevante.
Karma barometer (30 dage)
Modtaget
Givet
X
Favorit hos
Forum tråde
Artikler
Tilføj til dine favorit tags
Fjern fra dine favorit tags