Nybegynder billedgalleri

Tags:    databaser

Hej,

Jeg er først lige blevet introduceret til php og MySQL og har nu sat mig for at lave et billedgalleri til min hjemmeside. Jeg er begyndt at lave "CMS delen", hvor brugerne skal kunne uploade billeder, sætte dem i et eksisterende galleri eller navngive et nyt, samt give dem en beskrivelse. Jeg har lavet en html formular, der er baseret på, at man uploader en fil ad gangen, for jeg ville ikke ane, hvordan man skulle kunne uploade en hel mappe.
Min kode er sikkert all over the place, men jeg håber, I vil guide mig på rette spor. Jeg har lavet en tabel i min MySQL database med fem felter, id, link, galleri, beskrivelse og dato. Jeg har efterfølgende tænkt over, at der nok også skal laves en tabel til gallerierne? Jeg har forsøgt at lægge et formobjekt af typen "file" ind i MySQL, men kan dette overhovedet lade sig gøre? Mit mål er at have et link til billedfilen på serveren i tabellen, sådan at jeg kan kalde dem frem i gallerierne. Enough talk.
Fold kodeboks ind/udKode 

3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato

Hej Jason,

En LONGTEXT kan indeholde en fil i op til 4 MB.
Men læg dog filerne i mapper når de bliver uploadet, og lav en oversigt over hvor de hører til og sti til billedet som allerede skrevet her.

Med venlig hilsen
Ieet

man kan godt gemme billeder i en mysql db og så hente dem ud bagefter, men til et galleri hvor billederne har forskellige størelser tror jeg ikke det ville være særligt smart, i stedet for gem dem på serveren som filer også linket til filerne i database tabellen.

t