Decko:
Jeg har tidligere quad-booted mellem XP Pro x32, XP Pro x64, *nix og Vista x64 og med fuld driversupport til alle os'.
Ydelsesmæssigt har XP x64 klart været bedst, man slap for alle bugsne i Vista og det kører upåklageligt. Crysis, CS
ource osv. kører alle en del bedre under x64, i hvert fald for mit vedkommende, så kan kun klart anbefale at skifte over til x64.
Felix:
Nethandel er din vej til x64
Desværre fatter computer butikker ikke vigtigheden af at køre med x64 systemer, når det er muligt. Selv en Vista x64 er UMULIG at opdrive i almindelige butikker. Jeg var en dag nede i den lokale Fona for bare for sjov lige at høre hvad de tog for en x64 Vista Ultimate, såfremt det kunne skaffes. Sælgeren kom så med kommentaren "det kan jeg ikke klare, men der er jo ingen forskel på den og den almindelige..."
Det er sørgeligt at verden er sådan skruet sammen for alle os der gerne vil have vores computere til at yde en del mere, men godt man har nethandlen hvor du sagtens kan skaffe en x64.
OsDev:
x64 er ikke lige den nemmeste arkitektur at kode til, det tæller for os alle, selv Microsoft og self. kan de have taget, hvad der i vores øjne er "dårlige valg", det tør jeg ikke gøre mig klog på, men alting sker af en grund.
Jeg har selv længe haft kigget på ideen om at skrive mit eget OS og kom da også frem til at skrive en minimal kernel, (x86 dog), men droppede det da jeg begyndte at læse om at virudereudvikle til x64 kernel, da det ikke lige er det nemmeste i verden.
Men jeg glæder mig da meget til at se hvis du får lavet et x64 os, kunne være ret cool. Skriver du så til alm x64 eller itanium x64?
det med FF og fejl:
nu ved jeg godt det er at generalisere, MEN! jeg forbeholder mig enhver ret til dette
"Microsoft? NEVER! LINUX FOREVER!" 'plejer' at være lige opensource=godt (FF=GODT!) MS=djævlen. Derfor ville jeg blot lige pointere at MS ikke er de eneste der måske ikke lige retter alle fejl
XP SP3 er KUN til x86, da det er 2 forskellige kernels de kører på. jvf.
Overview of Windows XP Service Pack 3 er XP Pro x64 under
Windows Server 2003 SP2 programmet.