Html, javascript og c++

Tags:    c++

Hey alle

Jeg har i noget tid tænkt på et projekt jeg gerne vil lave i C++, der er "mit" programeringssprog. Dog kan jeg kun lave console programmer, og de er ikke just spændende at se på. Det er hjemmesider derimod.

Derfor kom jeg på at man kunne bruge en hjemmeside som interface, og C++ til udregninger. Det er ikke meningen at det skal være noget online, så jeg kan ikke bruge PHP til at lave samarbejdet med de to sprog, derfor bliver javascript nok nødvendigt.

Men er der nogen der ved hvordan man kan få Javascript og C++ til at samarbejde. Det skal ikke være andet en at Javascriptet sender et par parametre, C++ bearbejder dem og sender dem tilbage.

Jeg håber det er muligt...

Jakob S-L

Indlæg senest redigeret d. 20.12.2007 12:56 af Bruger #11748
Umiddelbart tror jeg ikke du kan kalde et program fra Javascript, pga. sikkerhedsrisicier.

Ellers kan du da bare læse op på noget GUI i C++?!

Du kan lave et CGI program i C++ og interface med det gennem en web server via noget Ajax.

Men mon ikke GUI programmering er nemmere.

Undskyld min uvidenhed, men hvad er GUI?

GUI er Grafisk User Interface, dvs. alt andet en Konsol programmer.

Hvis ikke din applikation skal køre over internettet, er det letteste nok at lære at lave GUI på den platform som det skal køre på.

Der findes flere gode frameworks til at lave GUI, f.eks:
QT: http://trolltech.com/

wxWidgets: http://www.wxwidgets.org/

Hvis du kører windows kan du også bruge Win32 API direkte.

Med GUI slipper jeg for at "kode" vinduerne ikk... Det er nemlig så besværligt. Så kan man "tegne" dem ligesom med VB eller hvad?

Nu ved jeg ikke hvordan man "tegner" vinduer i VB, men det lyder mest som en "GUI-designer", dvs, hvor du kan tegne "formen" og kontroller på formen vha. drag&frop?

QT har en GUI designer og der findes også en del forskllige værktøjer til wxWidgets.

Jeg synes at det er lettere at lave koden der tegner formen og kontrollerne på formen i hånden.

GUI er Grafisk User Interface, dvs. alt andet en Konsol programmer.

Aaarh Bertel. En netværks grænseflade er hverken konsol eller GUI og CGI giver en web grænseflade som heller ikke er hverken konsol eller GUI.

t