comport med bcbcomm igen

Tags:    c++

ja så er der gået en stund og tolmodigheden har sejret så nu har jeg fået min serielle com til at ´virke i en memo box.
jeg bruger borland builder c++ og en vejledning der findes her : http://maikel.galeon.com/serie/bcbcomm.html
der er også en zip fil med det beskrevne eksempel så det er rimligt nemt at gå til... jeg har også en com oppe at stå selv under win xp. problemet er barer at jeg sænder og modtager i samme memobox.. jeg ville gerne sænde i et vindue/memo/.... og modtage i et andet, men jeg kan ikke helt hitte rede i hvad der sænder og hvad der modtager...

hvor dan gør jeg lige det.... der må værer en eller anden måde med et array eller noget den modtaget data kan behandles i...???

mvh kim jessen

8 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hey Kim,
i det eksempel der ligger på det site,
bruger de følgende
Fold kodeboks ind/udKode 

altså har du her InBuff som et array af chars.
du kan nu ændre i det via den funktion og evt. smække det over i et nyt Memo :)

jeg tænkte på noget ala:

Edit1->text=hcomm;

men det kan ikke lade sig gører noget med void og int ikke kan konverteres....????

hcomm må da indeholde data der også komme retur, der må værer en måde hvor man kan læse den....

ja selv følgelig den havde jeg ikke lige set nu virker det, mange tak for det....

lige et sidste spørsmål hvis jeg vil have en stor værdi flyttet over som fx en temp på 2534 volt altså 25,34 volt det er jo merer en 8 bit så den skal jo sændes som 2 byts men hvor dan får jeg dem slået sammen i gen over i mpu'en...

det er ikke noget problem på pc'en da det hele klokes ind i en edit box, men ned i mpu'en hvad gør jeg der....

Hvilken MPU har du med at gøre? :)
umidelbart ville jeg lave et informationsbit der fortæller MPU'en at "der er flere data påvej". Såfremt dette bit er sat, gemmes informationerne i hukommelsen indtil der ikke er flere data. Herefter kan man så bearbejde dem.

den der løsning tror jeg nok jeg lige skal have en lille stump kode til... jeg bruger en atmel at89c51ac2.
jeg tror nok jeg forstår hvad du mener noget med at kloke verdien ind i et array fx: int volt[0x04]; det er hælder ike noget problem som sådan men hvor dan får jeg 4 forskellige tal i et array til at blive til 1 tal som jeg så kan gange og dividerer med... det er der jeg har mit lille problem...

ligemejet jeg har lavet en algoritme der kan klarer problemet.

cool cool :)

cool cool :)

t