Forbinde domæner

Tags:    php

Hey,

Jeg har et spørgsmål angående af forbinde domæner. Jeg har 2 domæner på den ene er der en database og en fil der henter indhold fra databasen, på den anden skal der så være en fil der forbinder til filen på det første domæne, sådan at mine informationer fra databasen på det ene domæne kan vises igennem de to filer på det andet domæne.

Så kommer spørgsmålet, det jeg vil vide er så hvad i synes vil være smart at bruge for at forbinde de to filer, har kigget lidt på include, men der skal være slået url include til i php.ini, så hvis der ikke er det fungerer det ikke så godt. Så tænkte om de var nogen der har en anden idée eller en lille konstruktiv kommentar.

Skriv endelig hvis i ikke forstår spørgsmålet, jeg vil indrømme at det kan være svært at forstå, og specielt hvis man ikke er inde i det :D

I mine øre lyder det jo nærmest som en RSS reader?

Så kig evt. på noget xml/rss.

M.v.h Johnny

Nr.1: Hvorfor er det lige at du har købt to domæner når de skal se ens ud??

Nr.2: Hvorfor laver du ikke bare de samme Tabbeller og filer på det andet?

Nr.3: Du kan kan bare lave den 2. fil om til den første fil, altså så den henter informationen... og viser den?!

Hey,

Det er ikke en rss reader, men på det første domæne styrer man indholdet på det andet domæne. Det vil sige at man vil kunne have fx ti domæner som tilslutter det første og får indhold derfra, og det går ikke at kopiere alt over på de andre domæner da skal kunne indsætte indhold på alle de domæner der vil connecte til det første, via det første domæne. Dette gør at siderne nødvendigvi ikke ser ens ud, men bare har mulighed for at have det samme indhold

Så det er egentlig bare en simpel måde at forbinde de to eller flere domæner jeg fisker lidt efter :D

Hey Jonas,
well, det kommer lidt an på hvilke informationer det drejer sig om.

Hvis det er udtræk fra databasen, kan du, såfremt din host tillader dette, oprette forbindelse til din database, på dit "hoveddomæne".

Derved har du så fuld adgang til databasen.
evt. kan du lave det som RSS, hvor dine andre sites, sender en forespørgsel til dit primære site, hvorfra de så får et RSS feed med de informationer de søger.

De andre domæner kan så hente dette RSS feed og parse det for de informationer det vil have.

Det med at give MySQL oplysningerne til den anden side er udelukket, det samme er XML versionen, tænkte om der ikke var en php løsning, eller html, men vil nødigt være nød til at bruge iframe til det.

kan du ikke bare sætte dine andre domæner til at henvise til det første?

Hej Jonas,

Så fremt du ikke kan lave cross-site connect med MySQL, eller med XML(eller lignende udvekslingsformat), så er det du vil, ikke en mulighed.

Okay, men mange tak for svarene :D

MySQL informationen skal være til rådighed til de andre domæner, ja. Ellers skal man lave noget ala at via et eller andet interface sender informationen til hovededomænet, som så generer en XML fil, som man så kan hente.

t