Hvad kan man tillade sig at tage?

Tags:    snak

Hej alle hjemmeside udviklere.

Jeg har nu lavet hjemmesider for et par kunder og har fået en betaling. Nu står det kommende år på en del flere opgaver og jeg vil derfor gerne lige hører hvad man egentlig kan tillade sig at tage i timen for at lave en hjemmeside?

Altså, det jeg fisker efter er, hvad andre udviklere tager for at lave en hjemmeside.

Håber I vil dele denne information med mig ;)

Det handler vel ikke om hvor meget andre tager?
Det handler om to ting: Hvor meget kunden vil betal; og hvor meget du vil have.
Hvis du vil have mindst 100kr/timen, og et firma vil give dig 80 kr/timen, så kommer der ingen aftale.

Så find ud af med dig selv, hvor mange penge du mindst vil have - og til hvilke opgaver.
Nogle opgaver er mere spændende end andre, og jeg ville gerne gå ned i løn, for at lave en opgave, der var meget mere spændende end en anden.

Så find ud af med dig selv, hvor mange penge DU vil have.

(Jeg er fastansat og får 100 kr/timen)

jeg plejer at tage 100 til 130 i timen, alt efter hvem kunden er [jeg er mere tilbøjelig til at tage flere penge fra en virksomhed der har råd til det, end jeg er til at gøre det imod en privatperson der gerne vil have en hjemmeside].

Hej Morten,

Nu vil jeg ikke lyde for kritisk, men NICE hjemmeside!

Eneste seriøse "kritikpunkt" er at Tables er yt, da CSS på Divs og Spans er langt lettere at vedligeholde.

Jeg ville sige at du kunne tage 500 kr i timen fra store virksomheder og 250 fra mindre. Og hvis du vil gøre arbejdet til 120 i timen, så skal du arbejde for mig :D

Med venlig hilsen
Ieet

Tak for den hurtige feedback...Så er mine priser jo ikke helt hen i vejret ;)

Ieet, jeg ved godt at tables er lidt yt, og jeg arbejder også på at skifte, men desværre så får jeg først IT til sidste år, og der arbejder man kun med div og css, så jeg venter med at tage springet ;)

Forresten så støtte jeg på denne tråd:
http://udvikleren.dk/PHP/Thread.aspx/6/23049/

her påståes det at man som konsulent kan tillade sig at tage op til 1500 kr. i timen.

Hvad mener I om den udtalelse?

Hej Morten,

Konsulenter der folk som vejleder til hvordan andre bør gøre tingene. Der kræves "et par års professionel erfaring" som minumum - helst mindst 5.

Men ganske gevet, dit web layout og design er nice.

Med venlig hilsen
Ieet

Konsulenter timepriser er jo mellem 1000-3000 ex moms .

men freelancer er mellem 300-600 ex moms~ ligesom en håndværker.
hvis du skal have det som din primære indtægtskilde skal der rimelig mange timer på dage for at du kan drive et firma for 120kr i timen, du skal jo betale
lejlighed.
kontor.
bil.
computer.
dine programmer.
mad.

jeg plejer at tage 100 til 130 i timen, alt efter hvem kunden er [jeg er mere tilbøjelig til at tage flere penge fra en virksomhed der har råd til det, end jeg er til at gøre det imod en privatperson der gerne vil have en hjemmeside].

t