Altså du vil have selve delphi koden til at skifte? det kan ikke lade sig gøre for så skal det jo først compiles...
Mvh.
Rune Jensen
---------------------------------------------------------------------------
##The one who laugh last is the one who think slowest!##
---------------------------------------------------------------------------
Jo det kan godt lade sig gøre. Se bare her:
<pre>unit Unit1;
interface
uses
Windows, Messages, SysUtils, Variants, Classes, Graphics, Controls, Forms,
Dialogs, StdCtrls;
type
TForm1 = class(TForm)
Button1: TButton;
Button2: TButton;
procedure Button1Click(Sender: TObject);
procedure Button1Click2(Sender: TObject); // Husk denne linje
procedure Button2Click(Sender: TObject);
private
{ Private declarations }
public
{ Public declarations }
end;
var
Form1: TForm1;
implementation
{$R *.dfm}
procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);
begin
// Det knappen gør normalt
end;
procedure TForm1.Button1Click2(Sender: TObject);
begin
// Det knappen gør når der er trykket på Button2
end;
procedure TForm1.Button2Click(Sender: TObject);
begin
Button1.OnClick := Button1Click2;
end;
end.</pre>
Ellers kan du jo bare lave en variabel der ændrer sig når du klikker på knap 2 og lade knap 1 gøre noget afhængig af hvilken værdi variablen har.
Emil Melgaard
- Admin på gruppen Delphi spilprogrammering.
http://www.delphispilprogram.udvikleren.dk