skjule add

Tags:    html css

hvad kan man gør så brugerne ikke kan se på addrase linje den side man er

Fx.

hvis jeg tryker på menuen en knap da hedder (unge)
så skal der ikke stå sådan
www.minsite.dk/unge.html

men vil helst have at der skal stå

www.minstie.dk

ligemeget hvilket undresider man kommer ind på.

Så skal du ud i nogen frames... Kan ikke råde dig til at gøre det, da det vist er uden for standarderne i nyere HTML og XHTML...

Det kunne måske også gøres med en dynamisk side, hvor man bruger post requests. Har aldrig selv prøvet det, men er heller ikke sikker på at det er noget der kan anbefales.

Et andet forslag vil levere et lidt andet resultat, men det er at bruge modrewrite, men så vil det jo blive til noget lignende www.minsite.dk/unge/ hvor unge.html vil fremstå som en mappe istedet for en fil.

Men disse løsninger er jo så bare ikke kun html, der skal du så over og bruge et andet sprog også, for at det kan lade sig gøre.

Men håber det gav lidt inspiration :D

hvorfor er du interesseret i at folk ikke skal junne referere til andet end din forside?

Hej Mujafa,

Jeg antager at du kan PHP eller ASP. Måden du gør det på er at sætte nogle Sessions variable, der specificerer hvilken side der skal loades og vises som en del af forsiden.

Hvis en anden side hentes, checkes det at addressen er det ønskede, og ellers laves en vidresending til denne side.

Med venlig hilsen
Ieet

Ps. Alternativt kan du benytte POST variable, som Jonas skrev.

Hej Mujafa,

Jeg antager at du kan PHP eller ASP. Måden du gør det på er at sætte nogle Sessions variable, der specificerer hvilken side der skal loades og vises som en del af forsiden.

Hvis en anden side hentes, checkes det at addressen er det ønskede, og ellers laves en vidresending til denne side.

Med venlig hilsen
Ieet

Ps. Alternativt kan du benytte POST variable, som Jonas skrev.

nej jeg er ikke så god til php med det lyder nogen lund rigtig det med session variable.

hvis nogen af jer kan må I gerne smid kode

.

Lige to hurtige muligheder:
Fold kodeboks ind/udKode 

Den er lidt langsom, men man er sikker på at der ikke bliver includeret en forkert side, men man kan også lave den nemme løsning:
Fold kodeboks ind/udKode 

Havde ikke lige tænkt på session idéen, men den er nok bedre en nogen af de to tidligere jeg foreslog :D

Eller proppe det hele ind i et frameset...

Det er en dum løsning og giver ikke brugerne særlig gode muligheder for at vide hvilken side man kigger på. Det kan være et problem, hvis man skal henvise andre til en bestemt side.

Hej Gnu,

Skønt at du kigger ind i tråden...

Jeg er heltenig - det er en dårlig ide at begrænse brugerne fra at kunne referere direkte til en side.

Yderligere vil søgemaskiner der skal indeksere dine sider også hoste rigtig mange gange.

Med venlig hilsen
Ieet

Du kan også proppe alle siderne ind i et enkelt HTML dokument og så vise/skjule dele af det med JavaScript eller eventuelt loade de forskellige dele ind dynamisk med AJAX. Men som sagt af de andre er det en dum ide at forsøge at skjule noget af adressen.

t