Indsætte data i flere tabeller...??

Tags:    php

Hej

Jeg har nedenstående side hvor jeg skriver kampresultater ind, men jeg vil gerne have mulighed for også at gemme info om hvem der har spillet, mål, assist, gult, rødt og stemmer... jeg har oprettet en tabel med følgende:

Dato (id)
ProfilID(id)
Spillet
Mal
Assist
Gult
Rodt
Stemmer

Men hvordan får jeg lavet det sådan at jeg f.eks har en liste over alle spillere og så kan krydse af om de har spiller og skrive antal mål mv??

nykamp.php ser således ud:
Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 12.12.2007 14:26 af Bruger #10467
3 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Altså vil du have os til at lave det til dig?
(og skriv lige din code i [ code ] [/ code ]

du kan lave en tabel med en spiller og kampes primærnøgle.
så for at finde de kampe en spiller var med i:

SELECT * FROM tabel WHERE spillernøgle='spillersnøgle'

for at finde de spillere der var i en kamp

SELECT * FROM tabel WHERE kampnøgle='kampensnøgle'

hvis du vil gemme hvor længe en spiller var i en kamp kan du gemme 2 integers med default -1. hvis den første integer kaldet start tid er -1 var spilleren på bænken hele kampen, et tal forskellig fra -1 var tiden han kom på banen i, tidgemmes som minut*60+sekunder. hvis den anden integer er forskellig fra -1 var det tiden han kom fra banen.
Et felt til at vise de kort de har fået(medmindre du skal have hvilket minut de fik dem i så skal du lave endnu en tabel.)

for at registrer mål kan du jo lave en mål table, bestående af tiden det bleve lavet som minut*60+sekunder, spilleren der lavet dets nøgle assisterens nøgle, kampens nøgle. og nøglen på det hold det blev lavet mod. tiden og kampensnøgle kan laves til primær nogle eftersom det fysisk umugkligt at lave 2 mål på samme tid i en kamp, i alle sportsgrene jeg kender til.

så skal du jo bare liste alle spillere på begge hold i en tabel med afkrydnings felter, check dem der var med, skrive hvornår de kom ind og ud i tekst felter ved siden af dem.

og liste alle de mål der blev lavet i kampen hvor du skal vælge spilleren(hvis det skal gøres på samme side skal du ud i noget javascript for at lave formen dynamisk, meget lettere bare at lave en wizard)

wizard:
side 1: vælg de 2 hold der spillet og kampens dato, og skriv resultatet.
side 2:vises de 2 holds mulige spillere for den givne kamp vælg de spillere der var med og hvornår de kom ind og ud.
side 3:de mål der blev lavet hver med 2 dropdowns over de spillere der var med, vælg scorer og assist, alle spillere skal vises i alle dropdowns selvmål er vel mulige.

Altså vil du have os til at lave det til dig?
(og skriv lige din code i [ code ] [/ code ]

Tja ville ihvertfald gerne have noget inspiration! jeg kan ik helt greje hvordan jeg kommer igang...

t