SKRIVE TIL FIL

Tags:    c++

hej jeg sider og lejer lidt med at måle noget temp på mit akvarie, det forgår hved et externt mpu kit og en usb port, jeg har da også fået værdierne på skærmen i en Tedit1 ramme, eller hvad man ellers kalder det, jeg ville så gerne for hvært 30 sek eller 1 min 10 min det ser jeg til men jeg ville gerne have den hværdi jeg har på skærmen gemt i en fortløbende fil, havde forstillet mig at jeg lavede en *.TXT fil manuelt og så læsede jeg bare dataerne der ned i, med en eller anden form for skriv til enden af filen...

jeg havde forstillet mig noget med:

fileopen(test.txt);
sendtofile(Tedtit1);
closefile;

men det er ikke som om de fungtioner findes...

jeg bruger borland builder c++ 6

er der nogen der har en hurtig og nem kode, ikke noget fansit bare åben skriv sidst i filen og så luk der må gerne hværer et komma i mellem...
mvh kim jessen

6 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
ok har selv fundet noget:

#include <iostream>
#include <fstream>
using namespace std;

int main () {
ofstream myfile;
myfile.open ("example.txt");
myfile << "Writing this to a file.\\n";
myfile.close();
return 0;
}

og så må jeg vel bare skulle sætte en loop ind hved myfile<<

sådan

while (test>9)
{
myfile << Edit1";
test=test++;
}

ok det var så ikke lige det jeg havde tænkt mig... jeg ville skrive ned i filen løbende over et døjn men med den metode frøs pc'en totalt indtil lopen var overstået...
der må værer en måde hvor på jeg kan åbne og lukke filen og skrive til æden af filen... er der virklig ikke noen der har en guld klump

mvh kim jessen

For at skrive til enden af filen skal du bruge:

ofstream myfile;
myfile.open ("example.txt", std::ios::app);

Eller bare:
ofstream myfile("example.txt", std::ios::app);

he he har lige selv fundet ud af det men ja jeg kom til samme resultat... fandt en hel god hjemme side der forklarede det temligt godt..

http://www.cplusplus.com/doc/tutorial/files.html

men der for skal du have pointen alievæld hvor dan gør jeg det....

Indlæg senest redigeret d. 12.12.2007 19:48 af Bruger #9906
hmmm der skete en fejl undskyld jeg trode eg havde fundet ud af det der med pointene... hvad gør vi lige der...

Det er ok, jeg samler ikke på point.

t