Starte Windows program før man logger ind !

Tags:    c++ grafik

<< < 12 > >>
Hej
Jeg skal bruge en metode til at starte et Windows program i Windows 2000 før man er logget ind. Jeg har forsøgt mig hja en service, men kan ikke finde udaf at tilføje services i Windows 2000 når den starter op.

Jeg har laved en ServiceApp i C++ der starter et andet Windows program, men kan ikke få det til at starte før man har logget på Windows 2000.

Er der en der kan hjælpe ?????
Best Regaards
Janus S. Andersen

* Livet er smukt *

14 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg vil nu sige, at det er meget klogt at man ikke kan få lov at starte et program før der er nogen der er logget ind, det er ren og skær sikkerhed, for som bruger ville jeg følge mig utryg hvis der var et program der startede programmer inden jeg var logget ind :)

Men det kan ikke lade sig gøre!

det er muligt!

ved bare ikke hvordan... :D

Jeppe Johansen
Jeppesoftware@hotmail.com

Hay igen
Jeg ved det er muligt. Jeg har set det hos en af de firmaer jeg har arbejdet for, men havde ikke interresse for dette da jeg arbejdet for dette firma. Desværre kan jeg hellere ikke huske hvilke firma det var.

Problemet er at der står en Windows 2000 Server som styre noget med noget netværk og andre andre små ting (hos firmaet), på samme computer skal der hentes indformationer ind i et program jeg har laved (noget regulering af temperatur og styring af et kemisk regulerings system). Mit system virker. Men da Serveren hoster flere andre computere er det ikke så smart at der er logget en bruger på serveren. (Sikkerhed og andre grunde)

Jeg kunne forstille mig at man kunne lave en service, og starte den før login. Men ved ikke hvordan man gør. Eller at man kan lave et script der afvikles før man logger ind....

Best Regaards
Janus S. Andersen

* Livet er smukt *

Jeg har også set at det er muligt at køre programmer før man logger ind, jeg har selv arbejdet på en skole hvor vi gjorde det. Det var ved hjælp at Active Directory. Jeg ved ikke om det kan hjælpe dig på sporet, men det kan lade sig gøre.

//Snake|Eye

Jo tak det styrker mig i troen om at det kan lade sig gøre...
Der må være en eller anden der ved hvordan man gør.

Janus S. Andersen
* Life is a dream in a programmers heaven *

Det kan måske godt lade sig gøre med active directory, for der har computeren jo identificeret sig på en server og serveren har derfor lov til at eksekvere programmer, men helt ærligt gutter, der er jo en grund til, at man skal trykke CTRL+ALT+DELETE før man logger på(går ud fra at det program du vil køre ikke er på Active Directory netværk) - der står jo, at man skal gøre det, netop for at undgå kørsel af Uautoriserede programmer. Derfor kan du ikke få lov til at gøre det lokalt...

jeg kalder det sikkerhed... for hvad kunne folk så ikke finde på at lave af programmer? en computer der altid slukker inden den viser log on boksen?

Hvis en netværks admin selv sætter et program til at starte, må det da være optil den person omking sikkerheden.

Jeg tror jeg har skrevet hvad jeg skulle bruge det til, og udaf det kan jeg ikke se at der skulle være noget problem omkring sikkerhed. Hvis bare det er noget en admin skal gøre. Admin er jo ikke dum. Han kan gøre så mange andre ting, så hvorfor ikke starte et program før login.
Men hvis du ikke ved hvordan man gør er det også ok, og det kan være du har ret at man ikke kan gøre det.

Lad mig høre hvis der er en løsning hja. "active directory" !

Kort og godt er mit program ikke et "Uautoriserede programmer", hvad angår sikkerhed !!!!!

> jeg kalder det sikkerhed... for hvad kunne folk så ikke finde på at lave af programmer? en >computer der altid slukker inden den viser log on boksen?
Og det skulle admin slå til ??? (Han har altså en uddannelse). Bortset fra det kan det jo laves i Dos og kaldes før Windows Starter, så hvad skulle denne sikkerheds ting for ?

Nå men jeg håber der er en derude der har en løsning.
Best Regaard
Janus S. Andersen

Dos findes ikke efter W9x... :) der findes en kommando-prompt...

Nå, men hvorom alting er, kan du så bare ikke lave det program der nu skal starte op, til en service? for jeg kan heller ikke se fidusen i at have f.eks. en lommeregner kørende før der er nogen der logger ind...

og nej, i disse tider lader det ikke til at alle admins er kloge - MSBlaster er jo et tydeligt eksempel på dårlig administration, men det er en anden snak ;)

Casper :)

Griner nok Casper !
Men jeg ville bare vide om der var nogle her der kan svare mig på mit sp....
Hvad angår ormen giver jeg dig ret. (*Griner *). Hvan angår om man bør gøre det eller om det er muligt er det ok du har din mening og alle andre har sin mening. Jeg ville bare gerne vide hvordan man løser det tekniske....

Håber der sidder en derude som har løsningen og gerne vil have de 100 UP.

Best Regaards
Janus S. Andersen

Det kan ikke lade sig goere!!

<< < 12 > >>
t