Tags:
snak
Jeg har et par ideer. men ingen måde at få dem ud på, ihvertfald ikke på egen hånd, Jeg skrev til cyanide med ideen for et par år siden, de mente dog ikke der ville være nok profit i det for dem, men fra deres side skulle det også være i 3d. dette behøver det dog slet ikke være i starten, nu tænker i, hvad er det han snakker om, jeg snakker om et brevdue spil, hvor man har sit brevdue slag, skal stå for avlen, kapflyvninger mod andre brevdue slag, og hvad der nu ellers hører til brevduesporten, jeg tror der kunne være et marked for sådanne et spil, i Danmark er der dog kun 2000 brevduefolk tilbage, men fks i Belgien, Tyskland og Holland er der folk der lever af at kapflyve deres duer, og sælge brevduer på auktioner, også i Asien er der et stort marked. men er der nogen der har en ide til hvordan man kunne lave sådan et spil. Cyanide laver engang et spil der hed Horse Racing Manager, som faktisk minder meget om det spil jeg gerne ville lave bare med Brevduer i stedet, håber der er en venlig sjæl der har nogle ideer. der sidder mange brevdue folk verden over, som ikke har så meget at lave i vinter månederne hvor der ikke kapflyves, de mangler spillet !!!!
Når Cyanide siger at der ikke vil være nok profit, så er det fordi det koster MANGE penge at lave det.
Det er ikke noget du bare får for 20-30.000 kr. Det er helt sikkert.
Hvis det tager 5 udviklere 2 måneder at lave spillet så vil det koste 300.000kr, hvis vi antager at en udvikler får 30.000kr/md.
Der må være nogen her, der kan give en realistisk vurdering af prisen?
Kommer vel os an på hvilket sprog der skal programmeres i?
Forstår heller ikke helt om det skal være på nettet man spiller det eller ej?
Hvilket sprog der programmeres i er som udgangspunkt uden betydning. Det der efter min mening gør det store forskel er grafikken. Hvis man kan nøjes med noget konsol baceret noget, kan det nok smækkes sammen ret hurtigt, men hvis der er involdveret en masse fancy 3d grafik så koster det kassen.
hej igen, det skulle ikke være et spil der skulle spilles på nettet, bare et spil som alle andre, der behøver ikke været noget 3 d halløj endnu, måske hvis det kunne blive til en serie, så kunne det jo godt være over tid. jeg kan sige at der er 40000 brevdue folk i belgien, ca det samme holland, og omkring 160000 samlet i tyskland og polen. Usa har også en del samt sydafrika, og der er duer der bliver solgt for milioner af kroner over hele verden, fordi cyanide sagde nej, var fordi de ikke mente de kunne få spillet sendt ud og de turde ikke sætte så mange penge i projektet, hvis der ikke blev solgt nok, men man kunne jo lave et spil hvor der ikke var så meget grafik. hvilket program skulle man bruge til at lave et manager spil hvis det var
Hvis du gerne vil give lidt flere deltaljer om hvordan det skal fungere osv og hvad man skal kunne lave i det ville der nok være flere folk der ville kigge en ekstra gang på det..
Hvis det bare skal være et simpelt tekst baseret spil med standard buttons osv ville det sådan set ikke være et kæmpe projekt og kunne sagtens laves billigt.. men igen jeg ved stadig ikke hvad det hele går ud på..?
Kom med et ordenligt eksemple på hvordan spillet skal fungere så vil jeg da godt kigge en smule på det
..
Indlæg senest redigeret d. 11.12.2007 16:32 af Bruger #12378
okay, så må jeg prøve det hehe...
jeg regner med at man i starten, skal købe sig et brevdue slag, man har ikke mange penge, så man må starte i det mindre, et slag med plads til ca 100 duer, i brevdue sporten kan man både flyve med hanner og hunner, men de fleste her hjemme foretrækker dog bare at flyve med hannerne, da det ikke er så tids krævende, men i et spil kan man jo self selv vælge, efter slaget er købt må man ud og købe nogle duer hos en anden brevduemand/ eller auktion, igen man har ikke så mange penge, så man må vælge med omhu hvilke duer man køber for at få det bedste avls materiale, når duerne er købt, skal man til at bruge sine ny indkøbte duer til avl, for at lave nogle gode duer til sig selv, her skal man prøve på at lave unger med gode vinger, et stærkt skelet, så de kan klare at flyve kapflyvningerne, mellem 150-900 km ikke alle stammer kan flyve de lange flyvninger, så det er også noget man må finde ud af med sig selv hvad man vil, og de duer der kan flyve de lange er normalt ikke hurtige så de vil ikke kunne følge med sprinter duerne på spirnt flyvningerne, man kan lidt sige at maraton løberen, heller ikke kan følge med 100 meter løberen, så når man har lavet sine unger begynder man at sende dem på nogle trænings ture, og de trænes op til at de som 1 års og normalt indtil 4-5 års alderen ikke kan følge med på kapflyvningerne mere, hvis de har været gode kan man jo så sætte disse duer i avlen, en anden ting omkring flyvningerne, er også at de skal fodres rigtigt, en sprinterdue må helst ikke have et gram fedt på kroppen, men duen der skal ud og flyve langt må gerne have lidt fedt med, så den har noget at tære på, på hjemturen. det var lidt om brevdue sporten, håber det fortæller lidt, men spørg bare, jeg regnede med at en første udgave af spillet bare skulle være med "standard buttons" som du skriver altså ikke noget smart og fanzy endnu ihvertfald
og så skulle man jo så kunne opbygge prestige ved at vinde mesterskaber, og der skulle måske kunne komme nogle og købe duer af en hvis man havde gjort det godt, eller hvis man bare havde en enkelt superdue, så kunne det være der kom en med guld i lommen som bare ville købe den due. eller man kunne få duer på auktion hvis man nu havde et stjerne slag,
man kan også sige at en due i starten af sin karriere, altså som unge endnu ikke er så stærk og har heller ikke samme størrelse samt erfaring, så derfor skulle dette selfølgelig være noget der ændrede sig for hver enkelt due, op igennem årene, altså jo ældre duen bliver jo mere erfaring, men samtidig vi lden begynde at blive langsommere jo ældre den bliver, erfaringen bruger duen til at slå fra flokken på det helt rigtige tidspunkt, så tiden hjem bliver så hurtig som mulig, duen vil også ved flyvninger med meget vind, søge ned i landskabet for at finde læ at flyve i, igen en ting duen må have noget erfariing for at gøre.