for loop spørgsmål (ultra simpelt)

Tags:    c++

Hej. Her er mit ultra simple spørgsmål. Jeg har simpelthen ikke været i stand til at få be- eller afkræftet det via google.

Er sådan en dobbelt boolean lovlig i hvad jeg ville kalde "continue expressionen :S"

Fold kodeboks ind/udKode 

Det kan ihvertfald ikke compile. Men spørgsmålet er om det er noget andet der gør det.

Mvh
Carsten

8 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvad giver din compiler af fejlmedd.? Har du prøvet at sætte paranteser omkring?

Hej Carsten,

Jeg kunne ikke lige få min compiter til at acceptere && samt || i mine lykker...

Det letteste er hvis du fjerner den ene betingelse, og til sidst i lykken skriver:

Fold kodeboks ind/udKode 

Med venlig hilsen
Ieet

Indlæg senest redigeret d. 10.12.2007 16:49 af Bruger #12836
Ikke at det har noget med compilingen at gøre, men du ønsker vel at tjekke både at id'et ikke er fundet og at du ikke er i slutningen af dokumentet? Pt. fortsætter den efter id'et er fundet, eller hvis den er i slutningen af dokumentet og id'et ikke er fundet:

Fold kodeboks ind/udKode 

Ja jeg endte også med at lave et break. Det undrede mig bare at man ikke kunne gøre det andet.

@Anders: Jep du har ret. Ups :)

Mvh
Carsten

Man bør kunne gøre det "andet". Hvilken fejl får du?

At bruge break (og continue) på den måde er efter min mening et nummer værre end at bruge goto.

Man bør kunne gøre det "andet". Hvilken fejl får du?

At bruge break (og continue) på den måde er efter min mening et nummer værre end at bruge goto.

Helt enig.
Og kan vi få noget mere kode ?
Hvilke datatyper taler vi om ?

for ( str = doc.GetFirstLine(); (!idFound && !doc.Eof()); str = doc.GetNextLine() )

Som nogen af de andre også foreslår. Er du helt sikker på at det er den linie, og hvis det er, hvad er fejlen så?

t