Begynder PHP, kan ikke få sætningen til at virke?

Tags:    php

Hej, jeg skal lave en sætning i php til min blog, hvor en php kommando samt tilhørende ikon vises...

Min php kommando for at få et output fra min eksterne php apllikation:

<?php GeoMashup::show_on_map_link('Vis Kort For Dette Emne') ?>

Men den viser kun linket "Vis kort for dette emne"

Jeg vil have et lille ikon foran teksten. Her har jeg så lavet en <span> reference i min css fil.

Så linjen nu er:
<span class="post-geo"><?php GeoMashup::show_on_map_link('Vis Kort For Dette Emne') ?></span>

Her vises ikonet også godtnok. Problemet er bare at Teksten "Vis kort for dette emne" kun vises når der er et kort tilknyttet indlæget. Men ikonet vises lige meget om det er tilknyttet eller ej.

Så aner ikke hvordan jeg får ikonet til kun at vise sig når teksten "Vis kort for dette indlæg" vises. Samt ikonet skjult når teksten ikke vises...

Uden at vide noget om det her, så er min ide dog følgende:
at bruge denne php kommando (Som er tilknyttet den eksterne php apllikation)

<?php
$coordinates = GeoMashup::post_coordinates();
if ($coordinates) {
echo 'Post location: ' . $coordinates['lat'] . ',' . $coordinates['lng'];
}
?>

altså vis der er nogle kordinater tilknyttet et emne, så vil den vise den echo linje... Kan man ikke flette det sammen med ovenstående. ALtså hvis der er nogle kordinater tilknyttet, så udføres

span class="post-geo"><?php GeoMashup::show_on_map_link('Vis Kort For Dette Emne') ?></span>

Eller kan det laves mere enkelt?

På forhånd tak...

2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
<?php echo (GeoMashup::post_coordinates())?'<span class="post-geo">'.GeoMashup::show_on_map_link('Vis Kort For Dette Emne') .'</span>':'';?>

forudsat du kan bruge GeoMashup::post_coordinates() i en if sætning korrekt.

Indlæg senest redigeret d. 08.12.2007 08:42 af Bruger #5620
<?php echo (GeoMashup::post_coordinates())?'<span class="post-geo">'.GeoMashup::show_on_map_link('Vis Kort For Dette Emne') .'</span>':'';?>

forudsat du kan bruge GeoMashup::post_coordinates() i en if sætning korrekt.

Fandt denne kode:
<?php GeoMashup::show_on_map_link('<span class="post-geo">Vis Kort For Dette Emne</span>') ?>

Den virker perfekt. Men tak for hjælpen :)

t