Torrent Downloader?

Tags:    delphi

Er det muligt at lave et Torrent downloader i delphi. Vi snakker om en "tracker" der er skrevet ind i programmet og ikke en brugeren kan vælge. Man skal heller ikke kunne åbne tilfældige trackers med den! Forklaring følger...

Lad os sige jeg har lavet et program der fylder 20MB. I stedet for at have det liggende på et webhotel og lade folk suge forbindelsen når de downloader, så kunne man oploade den på en af de mange torrent servere der er. Herfra lave en torrent downloader der så henter filen.

Det gode ved torrents er at folk uploader samtidig med de henter, så jo flere der trækker på forbindelsen jo flere uploadere er der til at udligne med.

VIGTIG: Der er ikke tale om ulovlige filer eller andet brud på copyright loven!

Hej Xob,

Ja, det kan man. Men det er meget arbejde.

Med venlig hilsen
Ieet

Så vidt jeg kan se så står alt hvad du skal vide her:
http://wiki.theory.org/BitTorrentSpecification

Rigtig god wiki Jeppe :)

Evt. nogen der har et link med nogle eksempler?

Python, Java, C++ eller delphi.

BitTorrent er oprindeligt skrevet i Python, så hvis du forstår dig på dette sprog, kan jeg varmt anbefale at du henter BitTorrent's egen kildekode :)

BitTorrent er oprindeligt skrevet i Python, så hvis du forstår dig på dette sprog, kan jeg varmt anbefale at du henter BitTorrent's egen kildekode :)

Vil ikke kalde mig ekspert i python, men endnu en go grund til at få frisket lidt op på det.

Tak for tippet om BitTorrent Kildekoden. Vidste faktisk ikke den var tilgængelig. Mange tak for svarende. :)

t